Pregled bibliografske jedinice broj: 392277
Atipični komunikacijski razvoj i socioadaptivno funkcioniranje u ranoj dobi
Atipični komunikacijski razvoj i socioadaptivno funkcioniranje u ranoj dobi // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 19 (2010), 1-2 (105-106); 279-303 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 392277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Atipični komunikacijski razvoj i socioadaptivno
funkcioniranje u ranoj dobi
(Atypical communicative development and
socioadaptive functioning in the early age)
Autori
Ivšac Pavliša, Jasmina
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 19
(2010), 1-2 (105-106);
279-303
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
atipični komunikacijski razvoj ; socijalna kognicija ; rana intervencija ; prilagodba ; predškolski sustav obrazovanja
(atypical communicative development ; social cognition ; early intervention ; adjustment ; preschool education)
Sažetak
Poremećaji komunikacije koji nadilaze probleme s "progovaranjem" ozbiljan su i čest problem s kojim se suočavaju roditelji i šira okolina u kojoj dijete odrasta. Društva u kojima postoje sustavi rane intervencije uz pravodobno prepoznavanje poremećaja iz autističnoga spektra uključuju dijete u rane interventne programe. Kako se u Republici Hrvatskoj još uvijek nedovoljno pozornosti posvećuje ranome razvoju i odstupanjima, nerazumijevanje razvojnih fenomena utječe na gubitak intuicije i nesnalaženje u odgojnim postupcima kod roditelja i odgojitelja. Psihološko-logopedska procjena djece prosječne kronološke dobi 3, 6 (N=30) koja dolaze na obradbu u Centar za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskoga fakulteta zato što ne govore otkriva ozbiljne probleme u socijalnoj komunikaciji (ograničeno razumijevanje jezika, nesustavno odgovaranje na komunikaciju, komuniciranje za malen broj svrha). Kako ne postoje podaci o tome kako se ista djeca prilagođuju na svakodnevicu, roditelji su ispitani telefonom te je proveden kratki upitnik. Dobiveni rezultati pokazuju da se djeca s komunikacijskim poremećajima teško prilagođuju redovitim predškolskim programima, a nerijetko ostaju bez ikakva oblika predškolskoga obrazovanja i terapije. U interpretaciji rezultata otvaraju se razna društvena pitanja: o razini svijesti o poremećajima iz autističnoga spektra, centraliziranosti dijagnostičkih usluga u glavnim gradovima i ulozi roditelja u prilagodbi djece na svakodnevni život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus