Pregled bibliografske jedinice broj: 392002
Govorna raznolikost štokavskoga narječja u Požeškoj kotlini i njezin utjecaj na usvajanje standardnoga jezika i razvoj komunikacijske kompetencije
Govorna raznolikost štokavskoga narječja u Požeškoj kotlini i njezin utjecaj na usvajanje standardnoga jezika i razvoj komunikacijske kompetencije // I. međimurski filološki dani / Bežen, A. ; Blažeka, Đ. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 159-170 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 392002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Govorna raznolikost štokavskoga narječja u Požeškoj kotlini i njezin utjecaj na usvajanje standardnoga jezika i razvoj komunikacijske kompetencije
(Speech communication of štokavian in Požeška ravine and her influence on acqusition of standard language and development of communicative competence)
Autori
Aladrović, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
I. međimurski filološki dani
/ Bežen, A. ; Blažeka, Đ. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 159-170
ISBN
978-953-7210-48-9
Skup
I. međimurski filološki dani
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 24.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski standardni jezik; dijalekt; idiom; komunikacijska kompetencija
(standard language; dialect; idiom; communicative competence)
Sažetak
Jezik je apstraktan sustav znakova koji služi za sporazumijevanje (De Saussure, 2000). Osnovna jedinica jezika jest jezični znak, a njega tvori veza između pojma i akustičke slike (Vuletić, 2007). Jezik se ostvaruje u govorenome i pisanome obliku. Govorna komunikacija je češća, uspješnija i lakša jer dopušta slobodniji i jednostavniji izraz (Pavličević-Franić, 2005). Na učenje hrvatskoga standardnoga jezika uvelike utječu govorna obilježja triju hrvatskih narječja: štokavskoga, kajkavskoga i čakavskoga koja se manifestiraju u dijalektima i kroz pojedine mjesne govore. Govorna raznolikost štokavskoga narječja očituje se u govoru stanovnika Požeške kotline kod kojih je zapaženo veliko odstupanje od normi standardnoga hrvatskoga jezika. Stoga je cilj istraživanja bio utvrditi odstupanja u govoru i pismu učenika osnovnih škola u Požeškoj kotlini (N = 100) i utječu li ta odstupanja na učenje standardnoga jezika i razvoj komunikacijske kompetencije. Komunikacijska kompetencija jest sposobnost pojedinca da u određenim situacijama odabere najpogodnije elemente jezika i kombinira ih u smislene cjeline (Hymes, 1980). U istraživanju će se koristiti metoda ankete, metoda vođenoga razgovora i metoda pedagoškoga promatranja. Rezultati će metodološki biti obrađeni u SPSS programu za statistiku (t-test, analiza varijance, aritmetička sredina i Pearsonov koeficijent korelacije). Kao rezultat istraživanja očekuju se statistički značajna odstupanja u govoru i utjecaj mjesnog idioma na razvoj komunikacijske kompetencije i stupanj usvojenosti standardnoga hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)