Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 391119

Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju


Gmajnić, Iva
Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 391119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju
(Early communication development in institutionalized children)

Autori
Gmajnić, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.04

Godina
2009

Stranica
51

Mentor
Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja

Ključne riječi
rana interakcija; predjezični i rani jezični razvoj; domski smještaj
(early interaction; prelinguistic and early linguistic development;)

Sažetak
U istraživanju je korištena CSBS lista procjene ranog komunikacijskog i jezičnog razvoja autora Wetherby i Prizant (1998.) kojom su prikupljeni podaci o ranom jezičnom razvoju djece u domskom smještaju i djece u obiteljskom okruženju. Odgajateljice u domovima su pružili osnovne podatke o djetetovom socijalnom, govornom i simboličkom razvoju. Izabrani uzorak čini 48 djece u dobi od 12 do 24 mjeseca, a djeca u domu su prema spolu i dobi uparena s djecom koja odrastaju u obitelji i za koje su potrebne podatke pružili njihovi roditelji. Djeca u domskom smještaju pokazala su odstupanja na svim varijablama: socijalnoj, govornoj i simboličkoj. Očekivano, pokazalo se da utjecaj domskog smještaja negativno djeluje na sve domene djetetovog razvoja. Uzrok tome je nepostojanje prilagođene i usklađene interakcije djeteta i okoline. Ako se javi, interakcija djece i odraslih u ovakvim slučajevima vrlo je kratka, jednostavna i uglavnom vezana za određene situacije. Rezultat takvih odnosa je dječja nemotiviranost za komunikaciju, neprilagođenost različitim situacijama, apatično ponašanje, oskudna vokalizacija, sporiji razvoj motorike. Slušanje govora odraslih, identifikacija i komunikacija s njima značajnije pridonose razvoju jezika negoli igra s vršnjacima, a to je upravo ono što djeci iz doma nedostaje (Tončetić Bogović, 1996.).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Cepanec (mentor)

Avatar Url Marta Ljubešić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gmajnić, Iva
Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Gmajnić, I. (2009) 'Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju', diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gmajni\'{c}, Iva}, year = {2009}, pages = {51}, keywords = {rana interakcija, predjezi\v{c}ni i rani jezi\v{c}ni razvoj, domski smje\v{s}taj}, title = {Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smje\v{s}taju}, keyword = {rana interakcija, predjezi\v{c}ni i rani jezi\v{c}ni razvoj, domski smje\v{s}taj}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gmajni\'{c}, Iva}, year = {2009}, pages = {51}, keywords = {early interaction, prelinguistic and early linguistic development, }, title = {Early communication development in institutionalized children}, keyword = {early interaction, prelinguistic and early linguistic development, }, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font