Pregled bibliografske jedinice broj: 391119
Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju
Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 391119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rani komunikacijski razvoj u djece u domskom smještaju
(Early communication development in institutionalized children)
Autori
Gmajnić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.04
Godina
2009
Stranica
51
Mentor
Ljubešić, Marta ; Cepanec, Maja
Ključne riječi
rana interakcija; predjezični i rani jezični razvoj; domski smještaj
(early interaction; prelinguistic and early linguistic development;)
Sažetak
U istraživanju je korištena CSBS lista procjene ranog komunikacijskog i jezičnog razvoja autora Wetherby i Prizant (1998.) kojom su prikupljeni podaci o ranom jezičnom razvoju djece u domskom smještaju i djece u obiteljskom okruženju. Odgajateljice u domovima su pružili osnovne podatke o djetetovom socijalnom, govornom i simboličkom razvoju. Izabrani uzorak čini 48 djece u dobi od 12 do 24 mjeseca, a djeca u domu su prema spolu i dobi uparena s djecom koja odrastaju u obitelji i za koje su potrebne podatke pružili njihovi roditelji. Djeca u domskom smještaju pokazala su odstupanja na svim varijablama: socijalnoj, govornoj i simboličkoj. Očekivano, pokazalo se da utjecaj domskog smještaja negativno djeluje na sve domene djetetovog razvoja. Uzrok tome je nepostojanje prilagođene i usklađene interakcije djeteta i okoline. Ako se javi, interakcija djece i odraslih u ovakvim slučajevima vrlo je kratka, jednostavna i uglavnom vezana za određene situacije. Rezultat takvih odnosa je dječja nemotiviranost za komunikaciju, neprilagođenost različitim situacijama, apatično ponašanje, oskudna vokalizacija, sporiji razvoj motorike. Slušanje govora odraslih, identifikacija i komunikacija s njima značajnije pridonose razvoju jezika negoli igra s vršnjacima, a to je upravo ono što djeci iz doma nedostaje (Tončetić Bogović, 1996.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb