Pregled bibliografske jedinice broj: 390606
Postmoderna umjetnost u Hrvatskoj između rata i mira
Postmoderna umjetnost u Hrvatskoj između rata i mira // Zbornik II. Kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti / Irena Kraševac (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2007. str. 405-407 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 390606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postmoderna umjetnost u Hrvatskoj između rata i mira
(Postmodern Art in Croatia between War and Peace)
Autori
Srhoj, Vinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik II. Kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti
/ Irena Kraševac - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2007, 405-407
ISBN
978-953-6106-70-7
Skup
2. Kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Postmoderna; Hrvatska; rat; mir;
(Postmodernism; Croatia; War; Peace)
Sažetak
Pojava postmoderne umjetnosti u Hrvatskoj tijekom osamdesetih godina trebala je, kao i svugdje u svijetu, označiti završetak povijesti i početak posthistorije. Dok je modernizam bio vezan za svijet konflikata na globalnom svjetskom planu, pun napetih dihotomija jednog labilnog vremena, sav u opreci starog i novog, progresivnog i konzervativnog, postmoderna, kao postindustrijska i posthladnoratovska pojava, trebala je dokinuti nestabilnost « povijesnog vremena» . « Kraj povijesti» u zapadnom svijetu trebao je konačno u 80-im i 90-im godinama donijeti pomirljivost i toleranciju dotada sukobljenih vrijednosti. Postmodernist ne mora više ni vlastitim životom svjedočiti o idealima i ideologijama. Dovoljno je da ideje slijedi u radu, a nije obvezan svoj život staviti kao primjer za ugledanje, niti ga s idejama, propagiranim u djelu, uskladiti. Kako je, kažu teoretičari, nestala avangardna ideja progresa i projekta, u postmoderni koja ništa ne očekuje od budućnosti, sve ideje imaju pravo na život samim tim što postoje, te su pomirene u ravnodušnosti « trajne sadašnjosti» . Posebnost hrvatske postmoderne u tome je što je nakon početnog mirnog društvenog razvoja krajem sedamdesetih i u osamdesetima, povijest u devedesetima brutalno provalila na scenu dokidajući postmodernistički san o beskonfliktnosti. Rat na prostoru Hrvatske, međutim, nije za postmodernističku umjetnost u nas donio gotovo nijedno vrijedno djelo ili pojavu izvedene u slogu postmoderne. Istinski domaći postmodernisti rat su jednostavno ignorirali, a ratnom su se tematikom pozabavili drugorazredni propagandisti. Uostalom, nezamislivo je da istinski postmodernist strasno prigrli jednoznačnost ratne stvarnosti, jer je njegova bestrasna umjetnost s druge strane svih barikada, na mjestima relativizma koji je samo drugo ime za ravnodušnost prema sukobljavanju i borbi na život i smrt.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0000000-3374 - Likovna umjetnost i likovna kultura 19., 20. i 21. stoljeća u Dalmaciji (Srhoj, Vinko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Vinko Srhoj
(autor)