Pregled bibliografske jedinice broj: 390465
Prezent glagola u slušnooštećenih osnovnoškolaca
Prezent glagola u slušnooštećenih osnovnoškolaca // Proizvodnja i percepcija govora / Mildner, Vesna ; Liker, Marko (ur.).
Zagreb: Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press, 2010. str. 229-247
CROSBI ID: 390465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prezent glagola u slušnooštećenih osnovnoškolaca
(Present tense skills in hearing impaired primary school students)
Autori
Bradarić-Jončić, Sandra ; Avelini, Ranka ; Pajtak, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Proizvodnja i percepcija govora
Urednik/ci
Mildner, Vesna ; Liker, Marko
Izdavač
Odsjek za fonetiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Odjel za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva ; FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
229-247
ISBN
978-953-175-351-7
Ključne riječi
gluhi, nagluhi, umjetna pužnica, jezično znanje, prezent
(deaf, hard of hearing, cochlear implant, language skills, present tense)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko učenici oštećena sluha, polaznici osnovne škole, vladaju prezentom glagola. Ispitivanjem je obuhvaćeno 54-ero ispitanika (gluhi učenici s klasičnim slušnim pomagalima, nagluhi učenici i učenici s umjetnom pužnicom (CI)), polaznici trećeg do osmog razreda dviju redovnih i dviju posebnih škola za djecu oštećena sluha u Zagrebu. Prosječna uspješnost rješavanja zadataka bila je 63%. Najbolji rezultati postignuti su na glagolskim razredima ATI-am, ATI-šem, ITI-im i JETI-im, a najlošiji na razredima NUTI-nem i VATI-jem. Slušnooštećeni učenici bolje vladaju licima u jednini, nego u množini. Posebne teškoće pričnjavaju im 3. i 2. lice množine. Razmatraju se sličnosti u ovladavanju prezentom glagola između slušnooštećenih osnovnoškolaca, srednjoškolaca i stranaca koji uče hrvatski kao drugi/strani jezik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Sandra Bradarić Jončić
(autor)