Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 390461

Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca


Mohr, Renata; Bradarić-Jončić, Sandra
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 73-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 390461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca
(Present tense skills in hearing-impaired secondary school students)

Autori
Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 45 (2009), 1; 73-90

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
gluhi; nagluhi; umjetna pužnica; jezično znanje; prezent
(deaf; hard of hearing; cochlear implant; linguistic skills; present tense)

Sažetak
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI – am, ITI – im te ETI – im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI – em i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom. Radi se o poznatom učinku kasne ugradnje na govorno-jezični razvoj. Ispitanici uključeni u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Mohr, Renata; Bradarić-Jončić, Sandra
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 73-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Mohr, R. & Bradarić-Jončić, S. (2009) Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (1), 73-90.
@article{article, author = {Mohr, Renata and Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra}, year = {2009}, pages = {73-90}, keywords = {gluhi, nagluhi, umjetna pu\v{z}nica, jezi\v{c}no znanje, prezent}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {45}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Ovladanost prezentom glagola u slu\v{s}noo\v{s}te\'{c}enih srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {gluhi, nagluhi, umjetna pu\v{z}nica, jezi\v{c}no znanje, prezent} }
@article{article, author = {Mohr, Renata and Bradari\'{c}-Jon\v{c}i\'{c}, Sandra}, year = {2009}, pages = {73-90}, keywords = {deaf, hard of hearing, cochlear implant, linguistic skills, present tense}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {45}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Present tense skills in hearing-impaired secondary school students}, keyword = {deaf, hard of hearing, cochlear implant, linguistic skills, present tense} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font