Pregled bibliografske jedinice broj: 390461
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 73-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 390461 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladanost prezentom glagola u slušnooštećenih srednjoškolaca
(Present tense skills in hearing-impaired secondary school students)
Autori
Mohr, Renata ; Bradarić-Jončić, Sandra
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 45
(2009), 1;
73-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
gluhi; nagluhi; umjetna pužnica; jezično znanje; prezent
(deaf; hard of hearing; cochlear implant; linguistic skills; present tense)
Sažetak
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI – am, ITI – im te ETI – im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI – em i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom. Radi se o poznatom učinku kasne ugradnje na govorno-jezični razvoj. Ispitanici uključeni u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1301001-0910 - DVOJEZIČNA KOMUNIKACIJA GLUHIH I ČUJUĆIH (Bradarić Jončić, Sandra, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus