Pregled bibliografske jedinice broj: 390436
Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole
Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole, 2008., diplomski rad, Filozofski, Studij psihologije, Osijek
CROSBI ID: 390436 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole
(Verifing the contribution of intelligence g-faktor and some personality traits from the Big Five model to school achievement in final grades of eleemntary school)
Autori
Sarić, Sarah
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski, Studij psihologije
Mjesto
Osijek
Datum
27.11
Godina
2008
Stranica
20
Mentor
Matešić, Krunoslav
Ključne riječi
inteligencija; model Velikih pet; školski uspjeh; Domino 2000; NEO-FFI
(intellignce; Big Five model; school achievement; Domino 2000; NEO-FFI)
Sažetak
U ovom se istraživanju ispitivala povezanost između inteligencije i dimenzija ličnosti te škjolskog uspjeha na uzorku učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Inteligencija je mjerena pomoću Testa domino 2000, visoko zasićenim g-faktorom inteligencije. NEO-FFI upitnik koristio se za mjerenje pet dimenzija ličnosti: neuroticizma, ekstraverzije, otvorenosti prema iskustvu, ugodnosti i savjesnosti. Školski uspjeh definiran je pomoću prosjeka ocjena na kraju školske godine te pomoću ocjena iz skupina prirodnih i društvenih predmeta. Prilikom obrade podataka, provedena je deskriptivna statistička analiza, izračunati su Pearsonovi koeficijenti korelacije i hijerarhijska regresijska analiza. Pretpostavka o značajnoj povezanosti inteligencije i školskog uspjeha potvrđena je, no samo je jedna dimenzija ličnosti značajno korelirala sa školskim uspjehom, i to ugodnost. Nije dobivena statistički značajna korelacija između dimenzije savjesnosti i školskog uspjeha. Nadalje, rezultati hijerarhijske regresijske analize upućuju na to da je inteligencija statistički značajan prediktor školskog uspjeha. Međutim, dimenzije ličnosti nisu se pokazale statistički značajnim prediktorom školskog uspjeha u ovom istraživanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Krunoslav Matešić
(mentor)