Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 390436

Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole


Sarić, Sarah
Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole, 2008., diplomski rad, Filozofski, Studij psihologije, Osijek


CROSBI ID: 390436 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole
(Verifing the contribution of intelligence g-faktor and some personality traits from the Big Five model to school achievement in final grades of eleemntary school)

Autori
Sarić, Sarah

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski, Studij psihologije

Mjesto
Osijek

Datum
27.11

Godina
2008

Stranica
20

Mentor
Matešić, Krunoslav

Ključne riječi
inteligencija; model Velikih pet; školski uspjeh; Domino 2000; NEO-FFI
(intellignce; Big Five model; school achievement; Domino 2000; NEO-FFI)

Sažetak
U ovom se istraživanju ispitivala povezanost između inteligencije i dimenzija ličnosti te škjolskog uspjeha na uzorku učenika sedmih i osmih razreda osnovnih škola. Inteligencija je mjerena pomoću Testa domino 2000, visoko zasićenim g-faktorom inteligencije. NEO-FFI upitnik koristio se za mjerenje pet dimenzija ličnosti: neuroticizma, ekstraverzije, otvorenosti prema iskustvu, ugodnosti i savjesnosti. Školski uspjeh definiran je pomoću prosjeka ocjena na kraju školske godine te pomoću ocjena iz skupina prirodnih i društvenih predmeta. Prilikom obrade podataka, provedena je deskriptivna statistička analiza, izračunati su Pearsonovi koeficijenti korelacije i hijerarhijska regresijska analiza. Pretpostavka o značajnoj povezanosti inteligencije i školskog uspjeha potvrđena je, no samo je jedna dimenzija ličnosti značajno korelirala sa školskim uspjehom, i to ugodnost. Nije dobivena statistički značajna korelacija između dimenzije savjesnosti i školskog uspjeha. Nadalje, rezultati hijerarhijske regresijske analize upućuju na to da je inteligencija statistički značajan prediktor školskog uspjeha. Međutim, dimenzije ličnosti nisu se pokazale statistički značajnim prediktorom školskog uspjeha u ovom istraživanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krunoslav Matešić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sarić, Sarah
Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole, 2008., diplomski rad, Filozofski, Studij psihologije, Osijek
Sarić, S. (2008) 'Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela Velikih pet školskom uspjehu u završnim razredima osnovne škole', diplomski rad, Filozofski, Studij psihologije, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Sari\'{c}, Sarah}, year = {2008}, pages = {20}, keywords = {inteligencija, model Velikih pet, \v{s}kolski uspjeh, Domino 2000, NEO-FFI}, title = {Provjera doprinosa g-faktora inteligencije i nekih osobina li\v{c}nosti iz modela Velikih pet \v{s}kolskom uspjehu u zavr\v{s}nim razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {inteligencija, model Velikih pet, \v{s}kolski uspjeh, Domino 2000, NEO-FFI}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Sari\'{c}, Sarah}, year = {2008}, pages = {20}, keywords = {intellignce, Big Five model, school achievement, Domino 2000, NEO-FFI}, title = {Verifing the contribution of intelligence g-faktor and some personality traits from the Big Five model to school achievement in final grades of eleemntary school}, keyword = {intellignce, Big Five model, school achievement, Domino 2000, NEO-FFI}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font