Pregled bibliografske jedinice broj: 390403
Stavovi o sukobima i razine poremećaja u ponašanju mladih
Stavovi o sukobima i razine poremećaja u ponašanju mladih // Kriminologija & socijalna integracija, 12 (2004), 2; 109-116 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 390403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi o sukobima i razine poremećaja u ponašanju mladih
(Attitudes towards conflict and levels of problems in behaviour)
Autori
Vlah, Nataša
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 12
(2004), 2;
109-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sukob; poremećaji u ponašanju; suradnja; nasilje; odgoj; prevencija
(conflict; problems in behaviour; co-operation; violence; grow; prevention)
Sažetak
Provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 871 ispitanika, učenika srednjih stručnih škola Rijeke i Opatije te korisnika domova socijalne skrbi iz iste regije, u dobi od 14-21 godine, oba spola. Hi-kvadrat testovima i diskriminativnom analizom se analizirao problem relacija i razlika između razina socijalnog ponašanja, s obzirom na procijenjeno postojanje i intenzitet poremećaja u ponašanju od strane razrednika i odgajatelja i stavova prema obrascima rješavanja sukoba i stavova prema nekim obilježjima sukoba ili ponašanja u sukobu. Testirane su dvije hipoteze koje imaju svoje uporište u teorijskom dijelu rada. Mlade s i bez poremećaja u ponašanju, a niti one na različitim razinama poremećaja u ponašanju ne možemo diferencirati, niti prepoznati prema stavovima o neefikasnim obrazacima rješavanja sukoba: čekanje, pristup brzih rješenja i pobjeđivanje niti prema stavovima prema nekim obilježjima sukoba ili ponašanja u sukobu koji opisuju takve obrasce. Pokazalo se da na temelju poželjnih stavova prema efikasnim obrascima rješavanja sukoba i stavova prema nekim obilježjima sukoba ili ponašanja u sukobu koji opisuju takve obrasce možemo djelomično prepoznavati one mlade koji nemaju nikakve poteškoće na planu socijalnog ponašanja. Rezultati uzpućuju na dodatna istraživanja, kao i na potrebu sustavnog učenja socijalnih vještina suradničkog rješavanja sukoba. Intencija bi trebala biti na smanjivanju impulzuivnoasi, razvijanju empatičnosti za tuđe potrebe i želje, osnaživanju za što zrelije i odgovornije izražavanje vlasitih osjećaja i misli koje prate sukob kao i na pozitivnom vrednovanju ravnopravnog dijaloga u procesu sukoba.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
Napomena
Rad je dio autoričinog magistarskog rada obranjenom na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, Odsjek poremećaji u ponašanju, mentor prof.dr.sc. Slobodan Uzelac, lipanj 2004 godine. Tada je autoričino prezime glasilo Mirolović Vlah i tako je navedeno u časopisu.
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI