Pregled bibliografske jedinice broj: 390378
Održivi razvoj i socijalni sukobi
Održivi razvoj i socijalni sukobi // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija ; Boneta, Željko (ur.).
Rijeka, 2008. str. 251-257 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 390378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održivi razvoj i socijalni sukobi
(Sustainble development and social conflicts)
Autori
Vlah, Nataša ; Vejo, Edina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
/ Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija ; Boneta, Željko - Rijeka, 2008, 251-257
Skup
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 21.05.2008. - 23.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
studenti; održivi razvoj; suradnja; kompeticija; stavovi
(students; sustainble development; co-operation; competition; attitudes)
Sažetak
Učenje za održivi razvoj je neprekinuti kontinuitet. Bitan je preduvjet visoko kvalitetnoga ekološkog odgoja i obrazovanja paralelno sa socijalizacijom i usvajanjem socijalnih vještina upravljanja socijalnim sukobima. Smatra se da su suradnički stavovi u međuljudskim odnosima u pozitivnoj a kompeticijski u negativnoj korelaciji sa koncepom održivog razvoja u društvu stalnog rizika. Anketnim smo upitnikom ispitali 200 riječkih studenata/ica. Pearsonovom se koeficijentima korelacije utvrđivala povezanost među stavovima društvenog i ekološkog razvoja i stavovima prema obrascima rješavanja socijalnih sukoba. Rezultati upućuju da su s konceptom održivog razvoja pozitivno povezani oni obrasci rješavanja sukoba koji zagovaraju suradnju i nenasilništvo. Implicira se potreba daljih istraživanja radi promišljanja odgojnih vrijednosti za održivi razvoj. Odnosno, poticanja razine spremnosti i zalaganja lokalne zajednice za očuvanje prirodne i civilizacijske baštine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
Napomena
Together with the process of socialization and learning the social skills of controlling the social conflicts, sustainable development is an important prerequisite for the high quality ecological upbringing and education. It is believed that co-operational attitudes about human relations are in the positive correlation with the concepts of the sustainable development in the society of constant risk, while the competitive attitudes are in the negative correlation. We examined 200 students in Rijeka, using the questionnaires of attitudes. Correlation analyses will be used in the attempt to determine the relations between the attitudes of social and ecological development and the attitudes toward solving the social conflicts. As results show, sustainble development concept is positively conected with cooperative and nonviolence conflict-solving. The need for further researches is implicated. Key words: students, sustainable development, co-operation, competition, attitudes