Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 390321

Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole


Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Rovan, Daria i Arambašić, Lidija
Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka, Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, 2009. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 390321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole
(Primary shool students' attitudes, beliefs and fear of mathematics)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria i Arambašić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka, Mikac, Una ; Urch, Dražen - Zagreb : Odsjek za psihologiju, 2009, 82-82

ISBN
987-953-175-339-5

Skup
19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.05.2009. - 25.05.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
stavovi prema matematici; strah od matematike
(math attitudes; math anxiety)

Sažetak
U ovom istraživanju ispitani su stavovi učenika osnovne škole prema matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška domena) i strah od matematike, te je provjereno postoje li razlike u tim varijablama ovisno o dobi, spolu i ocjeni iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 339 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda iz dvije zagrebačke osnovne škole, ukupno 159 djevojčice i 180 dječaka. Korištena su dva mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005) te Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005). Pokazalo se da sudionici imaju blago pozitivan stav prema matematici, s tim da postoji statistički značajna razlika po dobi – mlađi učenici imaju pozitivniji stav. Učenici uglavnom ne vjeruju da su matematičke sposobnosti urođene, s tim da učenici viših razreda imaju nešto izraženije uvjerenje o urođenosti matematičkih sposobnosti. Dobivena je značajna razlika u uvjerenju da je matematika aktivnost za dječake s time da su djevojčice manje uvjerene u to dok su procjene dječaka neutralne. Strah od matematike je na cijelom uzorku slabo izražen, no djevojčice imaju izraženiji strah od dječaka. Također se pokazalo da postoji razlika između učenika s obzirom na ocjene - učenici koji imaju više ocjene iz matematike imaju pozitivniji stav prema matematici i manje izražen strah od matematike. Provjerili smo i kako stavovi, uvjerenja i strah od matematike predviđaju ocjenu iz matematike. Pokazalo se da ovi prediktori objašnjavaju 24.4% varijance kriterija, s tim da se stav prema matematici pokazao najboljim prediktorom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna; Rovan, Daria i Arambašić, Lidija
Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Ljubotina, Damir ; Kamenov, Željka, Mikac, Una ; Urch, Dražen (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, 2009. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V. & Rovan, Daria i Arambašić, Lidija (2009) Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod učenika osnovne škole. U: Ljubotina, D., Kamenov, Željka, Mikac, Una & Urch, D. (ur.)19. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2009}, pages = {82-82}, keywords = {stavovi prema matematici, strah od matematike}, isbn = {987-953-175-339-5}, title = {Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {stavovi prema matematici, strah od matematike}, publisher = {Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2009}, pages = {82-82}, keywords = {math attitudes, math anxiety}, isbn = {987-953-175-339-5}, title = {Primary shool students' attitudes, beliefs and fear of mathematics}, keyword = {math attitudes, math anxiety}, publisher = {Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font