Pregled bibliografske jedinice broj: 390279
Združena pažnja: Kako je odrasli razumiju i potiču?
Združena pažnja: Kako je odrasli razumiju i potiču?, 2009., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 390279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Združena pažnja: Kako je odrasli razumiju i potiču?
(How do adults foster and understand joint attention?)
Autori
Gudeljević, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.04
Godina
2009
Stranica
49
Mentor
Marta Ljubešić ; Jasmina Ivšac Pavliša
Ključne riječi
združena pažnja; protodeklarativi; protoimperativi; rana komunikacija
(joint attention; protodeclaratives; protoimperatives; early communication)
Sažetak
Istraživanjem je obuhvaćeno 40 ispitanika podijeljenih u dvije skupine: roditelji djece u dobi između 12 i 24 mjeseca i odgojitelji koji u svoju odgojnu skupinu imaju uključenu djecu spomenute kronološke dobi. Roditelji i odgojitelji odabrani su kao dvije skupine odraslih koji najviše vremena provode s malom djecom. Cilj istraživanja je doznati koliko su roditelji i odgojitelji male djece upoznati sa samim pojmom združene pažnje te na koji način reagiraju u svakodnevnim situacijama koje imaju obilježja epizoda združene pažnje. Upitnik izrađen za izradu ovog diplomskog rada primijenjen je na 20 roditelja i 20 odgojitelja koji svakodnevno dulje vrijeme provode s malom djecom. Pokazalo se da niti ispitani roditelji niti odgojitelji nisu prethodno bili upoznati s fenomenom združene pažnje. Unatoč tome, većina njih pravilno reagira u situacijama kada se združena pažnja pojavljuje. Ovi rezultati mogli bi ukazivati na važnost informiranosti svih osoba koje provode vrijeme s malom djecom o združenoj pažnji i ranoj komunikaciji uopće. Tako bi odstupanja u ranom komunikacijskom razvoju kod djece mogla biti na vrijeme prepoznata, što bi omogućilo ranu intervenciju. Također, kod djece urednoga razvoja pravilnim reagiranjem u epizodama združene pažnje poticao bi se cjelokupni, a osobito jezični razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb