Pregled bibliografske jedinice broj: 389895
Učitelj - reflesivni praktičar, osnovna pretpostavka kvalitetne škole
Učitelj - reflesivni praktičar, osnovna pretpostavka kvalitetne škole // Prema kvalitetnoj školi / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Hrvatski pedagoško-književni zbor, Ogranak Split ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2006. str. 9-20 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 389895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj - reflesivni praktičar, osnovna pretpostavka kvalitetne škole
(Teacher - instictive practician, the basic premise of quality education)
Autori
Sekulić-Majurec, Ankica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prema kvalitetnoj školi
/ Ivon, Hicela - Split : Hrvatski pedagoško-književni zbor, Ogranak Split ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2006, 9-20
ISBN
953-96977-4-3
Skup
Prema kvalitetnoj školi
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.11.2006. - 18.11.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvalitetna škola; škola; učitelj kao refleksivni praktičar; akcijsko istraživanje
(high-quality school; teacher-reflexive practician; action research)
Sažetak
U radu se kvalitetna škola određuje u smislu koji joj je dao W. Glasser. Prema tom određenju to je škola u kojoj svi sudionici kontinuirano rade i sami vrednuju svoj rad, u kojoj se disciplina održava bez ikakve prisile, te koja svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa omogućuje kvalitetno zadovoljavanje njihovih psiholoških potreba. Naša osnovna škola po brojnim je svojim značajkama daleko od tako definirane kvalitetne škole. Osnovna joj je zamjerka ta što je u njoj sve što se radi propisano izvana, izvan konkretnih odgojno-obrazovnih situacija, pri čemu se i učenici i nastavnici stalno nalaze u situaciji da netko njima upravlja, što onemogućuje zadovoljavanje njihovih osnovnih psiholoških potreba. Suvremena pedagoška teorija danas poznaje rješenja tog problema i otvara mogućnost koaj učiteljima (pa i učenicima) omogućuje da više ne rade kao poslušni izvršitelji već kao aktivni stvaraovi kurikula u kojem sudjeluju, pretvarajući učitelje u refleksivne praktičare i dajući im odgovarajuči metodologijski alat za taj posao u vidu akcijskih istraživanja. Upravljajući svoju praksu prema tim pedagogijskim spoznajama, učitelji će, a ne prosvjetne vlasti i politika, biti oni koji će današnju školu transformirati u ''kvalitetnu školu''.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija