Pregled bibliografske jedinice broj: 389411
Osnove akademskog pisanja
Osnove akademskog pisanja, 2009
CROSBI ID: 389411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnove akademskog pisanja
(Introduction to Academic Writing)
Autori
Borozan, Đula
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Grad
Osijek
Godina
2009
Stranica
72
ISBN
978-953-253-056-8
Ključne riječi
akademsko pisanje; proces akademskog pisanja; referiranje; plagijat
(academic writing; process of academic writing; referring; plagiat)
Sažetak
Akademsko pisanje je specifični oblik pisanja koji se koristi unutar akademske zajednice. Riječ je o strukturiranom i objektivnom istraživanju izabrane problematike ciljem stvaranja i komunikacije novog znanja. Pri tome je novo znanje bazirano na kritičkom preispitivanju postojećeg znanja o istraživanoj problematici i znanstvenoj argumentaciji novog. Temeljni je cilj ovog priručnika pokazati kako se pišu akademski radovi na pristupačan i lako razumljiv način, tj. osposobiti mlade ljude za samostalno i što kvalitetnije pisanje akademskih radova. Priručnik je pisan netradicionalnim stilom ; kombinacija je teorijskih znanja, empirijskih smjernica, praktičnih primjera, zadataka i izdvojenih dijelova u kojima se poput slajdova na prezentacijskim materijalima iznosi najbitnije u natuknicama. Podijeljen je u pet poglavlja. Nakon uvodnog dijela slijedi središnji dio rada. On je podijeljen u tri poglavlja. U poglavlju "O pisanju općenito" ukazano je na nužnost razmišljanja o pisanju kao o procesu. Ta je ideja preslikana na akademsko pisanje i objašnjena u okviru poglavlja "O akademskom pisanju". Također je unutar tog poglavlja raspravljano o razlici između akademskog i neakademskog stila pisanja. U poglavlju "Proces akademskog pisanja" razrađene su detaljno sve četiri faze kroz koje akademski pisci prolaze u procesu pisanja: obrada ideja i izrada prijedloga, istraživanje, samo pisanje te poboljšanje i dorada. Faze (kao i koraci unutar faza) ne slijede sekvencijalno jedna drugu, već se međusobno isprepliću ; često je potrebno, posebice u fazi pisanja, vratiti se na prethodnu fazu – istraživanje, kako bi se nedostatak znanja potreban za daljnje pisanje nadoknadio ili redefinirala teza, ciljevi i/ili radni sadržaj. U okviru tog poglavlja posebna je pozornost posvećena i čestim pogreškama u pisanju. Neke od pogrešaka su istaknute, a na neke je ukazano primjerima. Obzirom da je cilj akademskih radova stvoriti novo znanje, a što pretpostavlja i istraživanje i kritičko preispitivanje postojećih saznanja o izučavanoj problematici, to se akademski pisci susreću s problemom kako referirati, odnosno kako u svom radu staviti do znanja da su se koristili idejama, stavovima, informacijama ili argumentima drugih autora. Referiranje je obrađeno u sva tri njegova vida: citiranju, parafraziranju i ukazivanju, iz teorijske i iskustvene perspektive. Često nesvjesno, ali i svjesno, ljudi ne referiraju ideje, stavove, informacije ili argumente drugih ljudi, već ih prikazuju kao svoje vlastite. Plagijat, kao intelektualna krađa, je zabranjen u akademskoj zajednici i oštro se sankcionira. Stoga je u okviru istog poglavlja obrađen problem plagijata, istaknute su smjernice i savjeti što učiniti kako pisac ne bi plagirao.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0101195-0866 - Jačanjem regionalne konkurentnosti do gospodarskog prosperiteta (Borozan, Đula, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-0872 - Transformacija poduzetničkog potencijala u poduzetničko ponašanje (Pfeifer, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Đula Borozan
(autor)