Pregled bibliografske jedinice broj: 389262
Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža
Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža // Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem / Borozan, Đula (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 322-330
CROSBI ID: 389262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža
(Sale management by using neural networks)
Autori
Zekić-Sušac, Marijana ; Filić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem
Urednik/ci
Borozan, Đula
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2009
Raspon stranica
322-330
ISBN
978-953-253-055-1
Ključne riječi
analiza osjetljivosti, inteligentne metode, neuronske mreže, predviđanje prodaje piva
(beer sale prediction, intelligent methods, neural networks, sensitivity analysis)
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem mogućnosti upravljanja rastom i razvojem prodaje s pomoću inteligentnih metoda datamining-a s naglaskom na neuronske mreže. Dan je pregled prethodnih istraživanja u tom području, te je predložen model neuronske mreže za predviđanje prodaje piva jedne pivovare u Vukovarsko-srijemskoj županiji u Hrvatskoj. Model se temelji na trinaest deskriptivnih ulaznih varijabli koje opisuju parametre pojedinog naselja, preuzetih iz Državnog zavoda za statistiku, te na podacima o prošlim prodajama piva. Vrijednost prodaje piva u sljedećem mjesecu korištena je kao izlazna varijabla. Testiran je algoritam višeslojne perceptron mreže, a dobiveni rezultati na testnom uzorku pokazuju da je model sposoban predviđati mjesečnu prodaju piva s velikom točnošću. Analiza osjetljivosti izlazne varijable pokazala je da posebno velik značaj za model imaju ovi prediktori: mjesec u godini, površine poljoprivrednog zemljišta pod voćnjacima u pojedinom naselju, te broj poslovnih subjekata u promatranom naselju. S obzirom da je predviđanje budućih kretanja prodaje jedan od bitnih čimbenika u planiranju poslovnih aktivnosti, predloženi model može se koristiti kao dio integralnog sustava poslovne inteligencije tvrtki, te za daljnja istraživanja u ovom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0101195-0872 - Transformacija poduzetničkog potencijala u poduzetničko ponašanje (Pfeifer, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-1048 - Modeli za ocjenu rizičnosti poslovanja poduzeća (Šarlija, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Marijana Zekić-Sušac
(autor)