Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 389262

Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža


Zekić-Sušac, Marijana; Filić, Tomislav
Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža // Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem / Borozan, Đula (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 322-330


CROSBI ID: 389262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža
(Sale management by using neural networks)

Autori
Zekić-Sušac, Marijana ; Filić, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem

Urednik/ci
Borozan, Đula

Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Osijek

Godina
2009

Raspon stranica
322-330

ISBN
978-953-253-055-1

Ključne riječi
analiza osjetljivosti, inteligentne metode, neuronske mreže, predviđanje prodaje piva
(beer sale prediction, intelligent methods, neural networks, sensitivity analysis)

Sažetak
Rad se bavi istraživanjem mogućnosti upravljanja rastom i razvojem prodaje s pomoću inteligentnih metoda datamining-a s naglaskom na neuronske mreže. Dan je pregled prethodnih istraživanja u tom području, te je predložen model neuronske mreže za predviđanje prodaje piva jedne pivovare u Vukovarsko-srijemskoj županiji u Hrvatskoj. Model se temelji na trinaest deskriptivnih ulaznih varijabli koje opisuju parametre pojedinog naselja, preuzetih iz Državnog zavoda za statistiku, te na podacima o prošlim prodajama piva. Vrijednost prodaje piva u sljedećem mjesecu korištena je kao izlazna varijabla. Testiran je algoritam višeslojne perceptron mreže, a dobiveni rezultati na testnom uzorku pokazuju da je model sposoban predviđati mjesečnu prodaju piva s velikom točnošću. Analiza osjetljivosti izlazne varijable pokazala je da posebno velik značaj za model imaju ovi prediktori: mjesec u godini, površine poljoprivrednog zemljišta pod voćnjacima u pojedinom naselju, te broj poslovnih subjekata u promatranom naselju. S obzirom da je predviđanje budućih kretanja prodaje jedan od bitnih čimbenika u planiranju poslovnih aktivnosti, predloženi model može se koristiti kao dio integralnog sustava poslovne inteligencije tvrtki, te za daljnja istraživanja u ovom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0101195-0872 - Transformacija poduzetničkog potencijala u poduzetničko ponašanje (Pfeifer, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-1048 - Modeli za ocjenu rizičnosti poslovanja poduzeća (Šarlija, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Marijana Zekić-Sušac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zekić-Sušac, Marijana; Filić, Tomislav
Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža // Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem / Borozan, Đula (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 322-330
Zekić-Sušac, M. & Filić, T. (2009) Upravljanje prodajom pomoću umjetnih neuronskih mreža. U: Borozan, Đ. (ur.) Suvremeni izazovi u upravljanju ekonomskim razvojem. Osijek, Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 322-330.
@inbook{inbook, author = {Zeki\'{c}-Su\v{s}ac, Marijana and Fili\'{c}, Tomislav}, editor = {Borozan, \DJ.}, year = {2009}, pages = {322-330}, keywords = {analiza osjetljivosti, inteligentne metode, neuronske mre\v{z}e, predvi\djanje prodaje piva}, isbn = {978-953-253-055-1}, title = {Upravljanje prodajom pomo\'{c}u umjetnih neuronskih mre\v{z}a}, keyword = {analiza osjetljivosti, inteligentne metode, neuronske mre\v{z}e, predvi\djanje prodaje piva}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Zeki\'{c}-Su\v{s}ac, Marijana and Fili\'{c}, Tomislav}, editor = {Borozan, \DJ.}, year = {2009}, pages = {322-330}, keywords = {beer sale prediction, intelligent methods, neural networks, sensitivity analysis}, isbn = {978-953-253-055-1}, title = {Sale management by using neural networks}, keyword = {beer sale prediction, intelligent methods, neural networks, sensitivity analysis}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font