Pregled bibliografske jedinice broj: 388654
Počeci hrvatskog školstva i njegova teorija
Počeci hrvatskog školstva i njegova teorija // Anali za povijest odgoja, 5 (2006), 45-63 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 388654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Počeci hrvatskog školstva i njegova teorija
(Croatian educational beginnings and its theory)
Autori
Munjiza, Emerik
Izvornik
Anali za povijest odgoja (1330-1020) 5
(2006);
45-63
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
razvoj hrvatskog školstva
(croatian schools system development)
Sažetak
Autor je istražio razvoj školstva u Hrvatskoj od njegovog početka u IX. st. do uvođenja školske obveznosti i utemeljenja pedagogijske autonomije. Uz početne crkve škole veže praktično-iskustveni odgoj. U gradskim i državnim školama primjetljivo je teorijsko uopćavanje najbolje prakse. Uopćena odgojna praksa kreće se u okvirima vanjske motivacije između odgojnih sredstava poticanja i represije. Prepoznata je prva odgojna strategija kroz: odgojne poticajne i represivne mjere, javne priredbe i svečanosti, rad, igru, primjer učitelja. Prva monografska pedagogijska djela nalazimo kod znanstvenika humanista: Marulića, Vlačića, Petrića, Gučetića. Posljednja etapa u ovom radu posvećena je utjecaju i doprinosu prosvjetiteljstva na opći društveni i gospodarski razvoj i napredak
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts