Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 388633

Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma


Munjiza, Emerik
Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma // Napredak (Zagreb), 3 (2005), 146; 339-351 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 388633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma
(Project method in a theoretical-methodological framework of pragmatic pedagogy)

Autori
Munjiza, Emerik

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 3 (2005), 146; 339-351

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
projektna metoda; nastava usmjerena na učenika
(project method; pupil centered learning)

Sažetak
U nastavi usmjerenoj na učenike primjetljiv je ciklički interes. Svakih desetak godina intenzivira se ova vrsta nastave i odnosa, preispituju se prošle i postojeće i projektiraju se nove. Tako je u suvremenim uvjetima primjetljiv poseban interes za metodu projekata. Zbog suvremenog interesa i sigurnije buduće orijentacije autor je istražio izvornu metodu projekata. Metoda projekata je zapravo praktična realizacija pedagogije pragmatizma. Prema metodi projekata sva se nastava mora temeljiti na dječjim urođenim nagonima, nastava van toga niti ima smisla niti ima opravdanja. Na temelju urođenih sposobnosti izvode se i različite vrste projekata: konstruktivni, estetski, intelektualni i specifični. Metodu projekata moguće je uspješno provesti samo u uvjetima integrirane nastave ( koja se povijesno različito nazivala: koncentrirana, globalna, skupna, cjelovita ). Unutar metode projekata tijekom vremena razvile su se različite varijante: Dalton plan, Winetka plan, Brigadno laboratorijski sustav. Dok je metodološki-teleologijski okvir i diskutabilan, znatno je prihvatljiviji organizacijski okvir. Prema njemu metodu projekata moguće je realizirati kroz slijedeće etape: izbor problema, izrada plana, rad na izvorima, odgovor na problem, vidljiva korist i primjenjivost u praksi Solidno vladanje i poznavanje problema spriječiti će suvremena lutanja i zastranjivanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Munjiza, Emerik
Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma // Napredak (Zagreb), 3 (2005), 146; 339-351 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Munjiza, E. (2005) Metoda projekata u teorijsko-metodološkom okviru pedagogije pragmatizma. Napredak (Zagreb), 3 (146), 339-351.
@article{article, author = {Munjiza, Emerik}, year = {2005}, pages = {339-351}, keywords = {projektna metoda, nastava usmjerena na u\v{c}enika}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {3}, number = {146}, issn = {1330-0059}, title = {Metoda projekata u teorijsko-metodolo\v{s}kom okviru pedagogije pragmatizma}, keyword = {projektna metoda, nastava usmjerena na u\v{c}enika} }
@article{article, author = {Munjiza, Emerik}, year = {2005}, pages = {339-351}, keywords = {project method, pupil centered learning}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {3}, number = {146}, issn = {1330-0059}, title = {Project method in a theoretical-methodological framework of pragmatic pedagogy}, keyword = {project method, pupil centered learning} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font