Pregled bibliografske jedinice broj: 388630
Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja
Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja // Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 49-62 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 388630 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja
(The role of pupil co-operatives in developing self-respect)
Autori
Peko, Anđelka ; Munjiza, Emer ; Cindrić, Mijo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu
/ - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 49-62
Mjesto i datum
,
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samopoštovanje; zadruga; suradnja
(self-respect; co-operatives; pupil cooperation)
Sažetak
Autori na teorijskom razini propitkuju odgojnu vrijednost pozitivne slike o sebi, kao i značaj samopoštovanja. U eksperimentalnom dijelu istražuju postoje li razlike u području samopoštovanja između učenika osnovne škole koji nisu i koji jesu članovi učeničkih zadruga. Istraživanje je provedeno na uzorku od 96 parova učenika osnovnih škola Republike Hrvatske koje imaju učeničke zadruge. Učenički parovi su bili izjednačeni po svim parametrima ( dob, spol, uspjeh ) osim po članstvu/ ne članstvu u učeničkoj zadruzi. Samopoštovanje mladih ispitano je pitanjima semantičkog moralnog diferencijala. Od 21 moralne osobine ispitanici su za svaku trebali procijeniti intenzitet koji se odnosi na njih. U 13 kategorija ( discipliniran, marljiv, skroman, pošten, iskren, pravedan, odlučan, savjestan, aktivan, poduzetan, odgovoran, štedljiv i snalažljiv ), učenici zadrugari procijenili su se snažnijim intenzitetom. Uočene kvalitativne osobine i razlike u daljnjem statističkom postupku dokazane su kao rezultat rada u učeničkim zadrugama. U koncipiranju nove hrvatske škole i reafirmiranju učeničkog zadrugarstva potrebno je voditi računa i o navedenim rezultatima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek