Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 388627

Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine


Munjiza, Emerik
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine // Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 31-50 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 388627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine
(The pedagogical and psychological training of teachers on teacher training schools from 1849.-1960.)

Autori
Munjiza, Emerik

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu / - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004, 31-50

Skup
Stručno usavršavanje učitelja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.05.2004. - 13.05.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
obučavanje učitelja; obrazovanje
(teacher training; education)

Sažetak
Učiteljske škole u Hrvatskoj djeluju između 1849. i 1860. godine. Učiteljsko zanimanje je troslojno i sastoji se od općeg, stručnog ( akademskog ) i pedagoško-psihološkog. Od samog je početka primjetljiv interes i prijepor odnosa između navedenih vrsta obrazovanja. Autor je u ovom radu na temelju analize tadašnjih nastavnih osnova učiteljskih škola ( analizirane su nastavne osnove iz: 1855., 1874., 1888., 1929. i 1946. godine ) utvrdio odnose, zakonitosti i tendencije. U promatranom razdoblju školovanje učitelja produženo je s početnih dvije na pet godina. U analiziranom razdoblju zastupljenost općih predmeta kretala se između 6% i 10% ( prosječno 7, 7%), stručno-akademsko između 69% i 84% ( prosječno 77, 5%), pedagoško-psihološko između 6% i 23% ( prosječno 14, 8% ). Ovi podaci i odnosi dobivaju značaj u analizi suvremenog stanja i projekcije budućih odnosa. Moguće je postaviti početnu tezu da svako produžavanje školovanja učitelja istovremeno znači i smanjenje udjela pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Munjiza, Emerik
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine // Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 31-50 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Munjiza, E. (2004) Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine. U: Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu.
@article{article, author = {Munjiza, Emerik}, year = {2004}, pages = {31-50}, keywords = {obu\v{c}avanje u\v{c}itelja, obrazovanje}, title = {Pedago\v{s}ko-psiholo\v{s}ko osposobljavanje u\v{c}itelja u u\v{c}iteljskim \v{s}kolama od 1849. do 1960. godine}, keyword = {obu\v{c}avanje u\v{c}itelja, obrazovanje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Munjiza, Emerik}, year = {2004}, pages = {31-50}, keywords = {teacher training, education}, title = {The pedagogical and psychological training of teachers on teacher training schools from 1849.-1960.}, keyword = {teacher training, education}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font