Pregled bibliografske jedinice broj: 388627
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine // Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 31-50 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 388627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u učiteljskim školama od 1849. do 1960. godine
(The pedagogical and psychological training of teachers on teacher training schools from 1849.-1960.)
Autori
Munjiza, Emerik
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu
/ - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004, 31-50
Skup
Stručno usavršavanje učitelja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.05.2004. - 13.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obučavanje učitelja; obrazovanje
(teacher training; education)
Sažetak
Učiteljske škole u Hrvatskoj djeluju između 1849. i 1860. godine. Učiteljsko zanimanje je troslojno i sastoji se od općeg, stručnog ( akademskog ) i pedagoško-psihološkog. Od samog je početka primjetljiv interes i prijepor odnosa između navedenih vrsta obrazovanja. Autor je u ovom radu na temelju analize tadašnjih nastavnih osnova učiteljskih škola ( analizirane su nastavne osnove iz: 1855., 1874., 1888., 1929. i 1946. godine ) utvrdio odnose, zakonitosti i tendencije. U promatranom razdoblju školovanje učitelja produženo je s početnih dvije na pet godina. U analiziranom razdoblju zastupljenost općih predmeta kretala se između 6% i 10% ( prosječno 7, 7%), stručno-akademsko između 69% i 84% ( prosječno 77, 5%), pedagoško-psihološko između 6% i 23% ( prosječno 14, 8% ). Ovi podaci i odnosi dobivaju značaj u analizi suvremenog stanja i projekcije budućih odnosa. Moguće je postaviti početnu tezu da svako produžavanje školovanja učitelja istovremeno znači i smanjenje udjela pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek