Pregled bibliografske jedinice broj: 388481
Priznavanje prihoda od transakcija s protučinidbom i bez protučinidbe
Priznavanje prihoda od transakcija s protučinidbom i bez protučinidbe // Hrvatski javni sektor - u aktualnim gospodarskim uvjetima - / Vašiček, Davor (ur.).
Zagreb : Opatija: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2009. str. 274-282 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 388481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priznavanje prihoda od transakcija s protučinidbom i bez protučinidbe
(Revenue from Exchangeand and Non-Exchange Transactions)
Autori
Mrša, Josipa ; Katunar, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Hrvatski javni sektor - u aktualnim gospodarskim uvjetima -
/ Vašiček, Davor - Zagreb : Opatija : Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2009, 274-282
ISBN
978-953-277-027-8
Skup
Hrvatski javni sektor - u aktualnim gospodarskim uvjetima -
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 02.04.2009. - 03.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Prihodi od transakcija s protučinidbom; Prihodi od transakcija bez protučinidbe; IPSAS 9; IPSAS 23
(Revenue from Exchangeand Transactions; Revenue from Non-Exchange Transactions; IPSAS 9; IPSAS 23)
Sažetak
Prihvaćanjem načela nastanka događaja u računovodstvu jedinica javnog sektora, priznavanje i mjerenje ostvarenih prihoda značajno se približilo priznavanju prihoda privatnog sektora. I u jedinicama javnog sektora nametnuta je računovodstvu obveza utvrđivanja vjerojatnosti ostvarenja budućih ekonomskih koristi ostvarenih priljevima resursa ili smanjenjem obveza, ali i pridodavanjem sposobnosti imovini da se njome obavi određena usluga, odnosno, povećanjem uslužnog potencijala postojeće imovine. Uz prihode ostvarene bez protučinidbe, jedinice javnog sektora realiziraju i prihode s protučinidbom, što znači da za naplaćeni prihod isporučuju proizvode ili usluge, ili ustupaju na korištenje raspoložive resurse. Jedinice javnog sektora ostvaruju svoje prihode kroz državni namet, kojim se podmiruju državne i javne potrebe, za koje jedinice javnog sektora zauzvrat, za naplaćeni prihod, ne pružaju nikakvu isporuku, te se u računovodstvenom smislu smatraju ostvarenim prihodima bez protučinidbe. Najznačajnije razlike u priznavanju prihoda privatnog i javnog sektora jesu što privatni sektor ne ostvaruje prihode bez protučinidbe, što javni sektor nema « ; redovnih» ; aktivnosti, te što se u javnom sektoru u definiranju ostvarenog prihoda kao uvećanja budućih ekonomskih koristi uključuju i povećanja uslužnog potencijala postojeće imovine. Samo mjerenje ostvarenog prihoda, ostvarenog sa ili bez protučinidbe, vrlo je slično mjerenju prihoda u privatnom sektoru, a vrijednost se prihoda i jednom i drugom sektoru vrednuje prema vrijednosti priljeva, odnosno povećanja imovine ili umanjenja obveze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0811272-1274 - Koncepti i metode financijskog računovodstva u javnom sektoru Republike Hrvatske (Mrša, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka