Pregled bibliografske jedinice broj: 387956
Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda
Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda // Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 382-398 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 387956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda
(Quantitative indicators of achievement in reading and writing at the end of the first grade)
Autori
Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 382-398
ISBN
978-953-7210-15-1
Skup
Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-2)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
trajanje čitanja ; količina prepisanog teksta ; broj pogrješaka u prepisivanju ; prvi razred osnovne škole
(length of reading ; amount of text copied ; number of errors in copying ; first grade of primary school)
Sažetak
Istraživanjem u okviru projekta Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku utvrđeno je koliko je vremena potrebno učenicima na kraju prvoga razreda osnovne škole da pročitaju tekst od 10 rečenica i naslova (95 riječi / 416 slova / 430 znakova) i koliko teksta, što su ga prethodno pročitali, mogu prepisati za 5 minuta. U istraživanju su sudjelovali učenici triju prvih razreda zagrebačkih i triju prvih razreda osječkih osnovnih škola. Uzorak čini ukupno 120 učenika, od toga 63 dječaka i 57 djevojčica. U dva grada izabrane su po tri škole koje rabe različite početnice. U svakoj od tih škola izabran je po jedan razred. Istraživanje su provele učiteljice u izabranim razredima, u lipnju 2008. godine, pomoću pripremljenog instrumenta i naputaka. Za svakog je učenika učiteljica ispunila anketni upitnik, iz kojeg su vidljivi osnovni podatci koji su u daljem istraživanju postavljeni kao nezavisne varijable (spol, grad, početnica). Nakon toga su provele « ; test čitanja» ; i « ; test pisanja» ; . Ispitana je značajnost razlike u trajanju čitanja, količini prepisanog teksta i broju pogrješaka u prepisivanju između dječaka i djevojčica, učenika iz Zagreba i Osijeka te učenika koji uče po različitim početnicama. Ispitana je i povezanost ocjena općeg uspjeha i uspjeha iz Hrvatskoga jezika s trajanjem čitanja i količinom prepisanog teksta te brojem pogrješaka u prepisivanju. Rezultati istraživanja mogu biti prilog oblikovanju metoda i postupaka u početnom čitanju i pisanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Martina Kolar Billege
(autor)