Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 387956

Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda


Kolar Billege, Martina
Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda // Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 382-398 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 387956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda
(Quantitative indicators of achievement in reading and writing at the end of the first grade)

Autori
Kolar Billege, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 382-398

ISBN
978-953-7210-15-1

Skup
Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-2)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
trajanje čitanja ; količina prepisanog teksta ; broj pogrješaka u prepisivanju ; prvi razred osnovne škole
(length of reading ; amount of text copied ; number of errors in copying ; first grade of primary school)

Sažetak
Istraživanjem u okviru projekta Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku utvrđeno je koliko je vremena potrebno učenicima na kraju prvoga razreda osnovne škole da pročitaju tekst od 10 rečenica i naslova (95 riječi / 416 slova / 430 znakova) i koliko teksta, što su ga prethodno pročitali, mogu prepisati za 5 minuta. U istraživanju su sudjelovali učenici triju prvih razreda zagrebačkih i triju prvih razreda osječkih osnovnih škola. Uzorak čini ukupno 120 učenika, od toga 63 dječaka i 57 djevojčica. U dva grada izabrane su po tri škole koje rabe različite početnice. U svakoj od tih škola izabran je po jedan razred. Istraživanje su provele učiteljice u izabranim razredima, u lipnju 2008. godine, pomoću pripremljenog instrumenta i naputaka. Za svakog je učenika učiteljica ispunila anketni upitnik, iz kojeg su vidljivi osnovni podatci koji su u daljem istraživanju postavljeni kao nezavisne varijable (spol, grad, početnica). Nakon toga su provele « ; test čitanja» ; i « ; test pisanja» ; . Ispitana je značajnost razlike u trajanju čitanja, količini prepisanog teksta i broju pogrješaka u prepisivanju između dječaka i djevojčica, učenika iz Zagreba i Osijeka te učenika koji uče po različitim početnicama. Ispitana je i povezanost ocjena općeg uspjeha i uspjeha iz Hrvatskoga jezika s trajanjem čitanja i količinom prepisanog teksta te brojem pogrješaka u prepisivanju. Rezultati istraživanja mogu biti prilog oblikovanju metoda i postupaka u početnom čitanju i pisanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina
Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda // Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 382-398 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kolar Billege, M. (2008) Kvantitativni pokazatelji postignuća u čitanju i pisanju na kraju prvoga razreda. U: Pavličević-Franić, D. & Bežen, A. (ur.)Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2.
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2008}, pages = {382-398}, keywords = {trajanje \v{c}itanja, koli\v{c}ina prepisanog teksta, broj pogrje\v{s}aka u prepisivanju, prvi razred osnovne \v{s}kole}, isbn = {978-953-7210-15-1}, title = {Kvantitativni pokazatelji postignu\'{c}a u \v{c}itanju i pisanju na kraju prvoga razreda}, keyword = {trajanje \v{c}itanja, koli\v{c}ina prepisanog teksta, broj pogrje\v{s}aka u prepisivanju, prvi razred osnovne \v{s}kole}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kolar Billege, Martina}, year = {2008}, pages = {382-398}, keywords = {length of reading, amount of text copied, number of errors in copying, first grade of primary school}, isbn = {978-953-7210-15-1}, title = {Quantitative indicators of achievement in reading and writing at the end of the first grade}, keyword = {length of reading, amount of text copied, number of errors in copying, first grade of primary school}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font