Pregled bibliografske jedinice broj: 387950
Zastupljenost pisanih i tiskanih slova u rukopisnim tekstovima učenika osnovne škole
Zastupljenost pisanih i tiskanih slova u rukopisnim tekstovima učenika osnovne škole // Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb, 2008. str. 436-449 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 387950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost pisanih i tiskanih slova u rukopisnim tekstovima učenika osnovne škole
(The presence of cursive and block letters in the handwriting of primary school students)
Autori
Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konferencijski zbornik Drugoga međunarodnoga znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga jezika 2
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb, 2008, 436-449
ISBN
978-953-7210-15-1
Skup
Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika (RUHJ-2)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pisana slova ; tiskana slova ; rukopis učenika
(cursive letters ; block letters ; students' handwriting)
Sažetak
Hrvatsko se pismo sastoji od četiri inačice slova: velikih tiskanih, malih tiskanih, velikih pisanih i malih pisanih. U pravilu tiskana se slova rabe u tiskanim tekstovima, a iznimno u rukopisu. Rukopisna slova su u pravilu pisana. Na tim osnovama utemeljena je i nastava početnog čitanja i pisanja u prvom razredu osnovne škole. Posljednjih desetljeća, međutim, zamijećen je proces sve češće uporabe tiskanih slova i u rukopisu učenika i odraslih. U projektu Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku jedan od istraživačkih zadataka jest i utvrditi odnos uporabe pisanih i tiskanih slova kod učenika 4. i 8. razreda osnovne škole u situacijama u kojima se očekuje da će pisati pisanim slovima (školske bilježnice i zadaćnice). Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku učenika u Hrvatskoj u suradnji s učiteljima razredne nastave i predmetne nastave hrvatskoga jezika. Pregledane su bilježnice hrvatskoga jezika, vjeronauka, prirode i društva i povijesti na kraju školske godine 2007./2008. U radu se iznose rezultati tog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb