Pregled bibliografske jedinice broj: 387727
Monte Carlo metoda primijenjena u simulaciji ozračenja solarnih ćelija
Monte Carlo metoda primijenjena u simulaciji ozračenja solarnih ćelija, 2009., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 387727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Monte Carlo metoda primijenjena u simulaciji ozračenja solarnih ćelija
(Monte Carlo method in solar cell irradiance simulation)
Autori
Hanić, Zlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
30.03
Godina
2009
Stranica
48
Mentor
Vražić, Mario
Ključne riječi
Monte Carlo metoda; osvjetljenje; solarne ćelije
(Monte Carlo method; solar cell; irradiance)
Sažetak
U ovom radu analizirala se mogućnost ugradnje fotonaponskih ćelija na krov električnog vozila. Fotonaponske ćelije na krovu električnog vozila služe kao pomoć napajanju električnog vozila. Ideja ugradnje fotonaponskih ćelija na krov električnog vozila dolazi od činjenice da električno (osobno) vozilo najveći dio vremena stoji u stanju mirovanja. Iako fotonaponske ćelije mogu davati (proizvoditi) električnu energiju relativno male snage, zbog toga što električno vozilo najveći dio vremena stoji, ta relativno mala električna snaga integrirana kroz dug period vremena dati će nezanemariv iznos energije, posebno za ljetnih dana. S druge pak strane mnogi korisnici osobnih vozila dnevno prelaze male kilometraže, tako da će energija koja se prikupi pomoću solarnih ćelija omogućiti takvim korisnicima veću autonomiju. Potrošnja električne energije električnog vozila stohastičke je naravi. Ona ovisi o načinu na koji se vozilo vozi, o trasi po kojoj se vozi (o nagibu, vjetru, podlozi), zatim o brzini i o mnogim drugim veličinama. Te veličine su stohastičkog karaktera. Količina energije koju daju fotonaponske ćelije također je stohastičke naravi. Simulacija koja uključuje takve stohastičke signale naziva se Monte Carlo simulacija. Pomoću nje se dobiva iznos puta koji električno vozilo prelazi s jednim punjenjem baterija, iznos energije koju daju fotonaponske ćelije, iznos energije koju daju baterije i iznos koju energije troši elektromotorni pogon. Te veličine predstavljaju izlazne podatke simulacije. Rađene su tri varijante Monte Carlo simulacija. Jedna je za električno vozilo bez fotonaponskih ćelija na krovu, druga je rađena za električno vozilo sa fotonaponskim ćelijama voženo u ljetnim mjesecima, dok je treća rađena za električno vozilo sa fotonaponskim ćelijama voženo u zimskim mjesecima. Svaka varijanta simulirala se trideset puta, te se je radila statistika izlaznih podataka Trenutno najveći nedostatak električnih vozila u odnosu na konvencionalna jest mala autonomija. Razlog male autonomije je mala gustoća energije koja se može pohraniti u električno vozilo u odnosu na gustoću energije tekućeg goriva u konvencionalnim vozilima. S druge pak strane, električna vozila imaju mogućnost ponovnog povrata dijela energije prilikom generatorskog kočenja, dok su elektromotori efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Elektromobili puno manje zagađuju okoliš. Fotonaponske ćelije sigurno će dijelom pomoći u bilanci energije električnog vozila. Kod električnih vozila bitan je svaki kilovatsat. Svaki džul energije je bitan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb