Pregled bibliografske jedinice broj: 387108
Privatizacija autocesta - mogućnosti privatizacije autocesta u Republici Hrvatskoj
Privatizacija autocesta - mogućnosti privatizacije autocesta u Republici Hrvatskoj // 3. međunarodni znanstveni simpozij "Koridor Vc kao euroregionalna poveznica na prometnom pravcu Baltik - Srednja Europa - Jadran" = 3rd International Scientific Symposium "Corridor Vc as Euro-Regional Connection on the Traffic Route Baltic Sea - Central Europe - Adriatic Sea / Mašek, Anka (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006. str. 117-133 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 387108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Privatizacija autocesta - mogućnosti privatizacije autocesta u Republici Hrvatskoj
(Privatization of motorways - possibilities of privatizationj of motorways in the Republic of Croatia)
Autori
Ferenčak, Ivan ; Crnković, Boris ; Ćućić, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
3. međunarodni znanstveni simpozij "Koridor Vc kao euroregionalna poveznica na prometnom pravcu Baltik - Srednja Europa - Jadran" = 3rd International Scientific Symposium "Corridor Vc as Euro-Regional Connection on the Traffic Route Baltic Sea - Central Europe - Adriatic Sea
/ Mašek, Anka - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006, 117-133
ISBN
978-953-253-025-4
Skup
3. Međunarodni znanstveni simpozij Koridor Vc kao euroregionalna poveznica na prometnom pravcu Baltik - Srednja Europa - Jadran
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.10.2006. - 08.10.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autoceste; privatizacija; prirodni monopol; javno dobro; Republika Hrvatska
(motorways; privatization; natural monopoly; public goods; Republic of Croatia)
Sažetak
Dok se privatizacija kao pojam u ekonomskoj teoriji pojavljuje vrlo rano, njezina se učestalija primjena u ekonomskoj praksi događa tek od osamdesetih godina prošlog stoljeća. Ključna spoznaja koja je bila pokretač svih privatizacijskih procesa, spoznaja bolje učinkovitosti privatnog vlasništva u odnosu na državno, potaknula je privatizaciju u gotovo svim gospodarskim djelatnostima. Slučajevi u kojima se s privatizacijom išlo puno opreznije i puno sporije su, u ekonomskoj teoriji dobro poznati, slučajevi javnog dobra i prirodnog monopola. Upravo zbog specifičnosti kojima su obilježena javna dobra i prirodni monopoli države su dugo oklijevale upustiti se u njihovu privatizaciju. Međutim, kronični fiskalni deficiti i stalni pritisak ka liberalizaciji tržišta prisilili su mnoge vlade da pokrenu i procese privatizacije prirodnih monopola i javnih dobara. Odnedavno su i autoceste, kao primjer prirodnog monopola i dobra koje ima neka od obilježja javnog dobra, također postale predmet privatizacije. Ovaj rad istražuje uzroke privatizacije autocesta, pozitivne i negativne učinke privatizacije autocesta, kao i alternativne modele privatizacije autocesta. Rad također istražuje dosadašnja praktična iskustva u privatizaciji autocesta, kao i mogućnosti primjene različitih modela privatizacije autocesta u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek