Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 387092

Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi


Cakić, Lara
Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 387092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi
(Social competence, behavior problems and peer acceptance in preschool children)

Autori
Cakić, Lara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.01

Godina
2009

Stranica
71

Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka

Ključne riječi
prihvaćenost u skupini vršnjaka; problemi u ponašanju; socijalna kompetencija; djeca predškolske dobi
(peer acceptance; behavioral problems; social competence; preschoolers)

Sažetak
U radu je ispitivana povezanost prihvaćenosti od strane vršnjaka, socijalne kompetencije i problema u ponašanju. U ispitivanju je sudjelovalo 240 djece u dobi od 5 do 7 godina koja pohađaju vrtiće te njihove odgajateljice. Korišteni su: Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka, Skala socijalne kompetencije, Skala za procjenu ponašanja djece predškolske dobi od strane odgajatelja i Tehnika za ispitivanje kognicija u potencijalno konfliktnim situacijama. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu povezanost između prihvaćenosti i socijalne kompetencije te negativnu povezanost između prihvaćenosti i problema u ponašanju. Dječaci i djevojčice ne razlikuju se kada je riječ o prihvaćenosti od strane vršnjaka, ali su djevojčice procijenjene kao socijalno kompetentnije i s manje eksternaliziranih problema u ponašanju. Kada je riječ o prihvaćenosti dječaka od strane vršnjaka, značajnim su se prediktorima pokazali socijalna kompetencija i problemi u ponašanju, a kada je riječ o djevojčicama, značajan je prediktor socijalna kompetencija. S obzirom na dobivene rezultate, potrebno je koristiti različite kriterije za dječake i djevojčice koji ukazuju na moguće psihološke probleme.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Cakić, Lara
Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Cakić, L. (2009) 'Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Caki\'{c}, Lara}, year = {2009}, pages = {71}, keywords = {prihva\'{c}enost u skupini vr\v{s}njaka, problemi u pona\v{s}anju, socijalna kompetencija, djeca pred\v{s}kolske dobi}, title = {Socijalna kompetencija, problemi u pona\v{s}anju, i prihva\'{c}enost u skupini djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {prihva\'{c}enost u skupini vr\v{s}njaka, problemi u pona\v{s}anju, socijalna kompetencija, djeca pred\v{s}kolske dobi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Caki\'{c}, Lara}, year = {2009}, pages = {71}, keywords = {peer acceptance, behavioral problems, social competence, preschoolers}, title = {Social competence, behavior problems and peer acceptance in preschool children}, keyword = {peer acceptance, behavioral problems, social competence, preschoolers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font