Pregled bibliografske jedinice broj: 387092
Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi
Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 387092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi
(Social competence, behavior problems and peer acceptance in preschool children)
Autori
Cakić, Lara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.01
Godina
2009
Stranica
71
Mentor
Živčić-Bećirević, Ivanka
Ključne riječi
prihvaćenost u skupini vršnjaka; problemi u ponašanju; socijalna kompetencija; djeca predškolske dobi
(peer acceptance; behavioral problems; social competence; preschoolers)
Sažetak
U radu je ispitivana povezanost prihvaćenosti od strane vršnjaka, socijalne kompetencije i problema u ponašanju. U ispitivanju je sudjelovalo 240 djece u dobi od 5 do 7 godina koja pohađaju vrtiće te njihove odgajateljice. Korišteni su: Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka, Skala socijalne kompetencije, Skala za procjenu ponašanja djece predškolske dobi od strane odgajatelja i Tehnika za ispitivanje kognicija u potencijalno konfliktnim situacijama. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu povezanost između prihvaćenosti i socijalne kompetencije te negativnu povezanost između prihvaćenosti i problema u ponašanju. Dječaci i djevojčice ne razlikuju se kada je riječ o prihvaćenosti od strane vršnjaka, ali su djevojčice procijenjene kao socijalno kompetentnije i s manje eksternaliziranih problema u ponašanju. Kada je riječ o prihvaćenosti dječaka od strane vršnjaka, značajnim su se prediktorima pokazali socijalna kompetencija i problemi u ponašanju, a kada je riječ o djevojčicama, značajan je prediktor socijalna kompetencija. S obzirom na dobivene rezultate, potrebno je koristiti različite kriterije za dječake i djevojčice koji ukazuju na moguće psihološke probleme.
Izvorni jezik
Hrvatski