Pregled bibliografske jedinice broj: 386868
Konkurentsko okruženje, tržišna pozicija i izvori konkurentnosti u industriji tekstila i odjeće u Hrvatskoj
Konkurentsko okruženje, tržišna pozicija i izvori konkurentnosti u industriji tekstila i odjeće u Hrvatskoj // Ekonomski aspekti razvitka industrije tekstila i odjeće u Republici Hrvatskoj / Anić, Ivan-Damir ; Lovrinčević, Željko ; Rajh, Edo ; Teodorović, Ivan (ur.).
Zagreb: Ekonomski institut Zagreb, 2008. str. 103-120
CROSBI ID: 386868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konkurentsko okruženje, tržišna pozicija i izvori konkurentnosti u industriji tekstila i odjeće u Hrvatskoj
(Competitive environment, market-based position and sources of competitive advantage in the Croatian textile and clothing industry)
Autori
Anić, Ivan-Damir ; Rajh, Edo ; Teodorović, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ekonomski aspekti razvitka industrije tekstila i odjeće u Republici Hrvatskoj
Urednik/ci
Anić, Ivan-Damir ; Lovrinčević, Željko ; Rajh, Edo ; Teodorović, Ivan
Izdavač
Ekonomski institut Zagreb
Grad
Zagreb
Godina
2008
Raspon stranica
103-120
ISBN
978-953-6030-36-1
Ključne riječi
konkurentsko okruženje, tržišna pozicija, konkurentska prednost, industrija tekstila i odjeće
(competivie environment, market-based position, competitive advantage, textile and clothing industry)
Sažetak
Postojeća tržišna pozicija hrvatskih proizvođača u tekstilnoj i odjevnoj industriji može se ocijeniti kao nefokusirana i nezadovoljavajuća. Glavni je uzrok takve tržišne pozicije ograničenost resursa za potrebna tržišna istraživanja, a konačni su rezultat gubitak kupaca, umanjeni tržišni učinci i stalni pritisak menadžmenta na poboljšanje rezultata poslovanja u kratkome roku. Istraživanje i razvitak u drugom su planu. Strategije koje primjenjuju proizvođači u tekstilnoj i odjevnoj industriji nisu učinkovite. Potrebne su promjene da bi se poboljšala konkurentska pozicija i povećala učinkovitost poslovanja. Zbog relativno visoke cijene rada, hrvatska poduzeća ne mogu postići cjenovnu konkurentsku prednost, već bi se ona morala orijentirati na diferencijaciju u postizanju konkurentskih prednosti, zasnovanu na razvijanju vlastitoga proizvoda, vlastitih robnih marki, na promociji i učinkovitoj distribuciji. Proizvođači bi morali primjenjivati tehnološke inovacije i stvarati fleksibilne proizvodne sustave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
002-0022469-2466 - Restrukturiranje i konkurentnost hrvatskih poduzeća u pridruživanju EU (Anić, Ivan-Damir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb