Pregled bibliografske jedinice broj: 386652
Kultura i turizam u virtuali: 'Uradi-sam' u Jugoistočnoj Europi
Kultura i turizam u virtuali: 'Uradi-sam' u Jugoistočnoj Europi // Mediji i turizam / Zgrabljić Rotar, N. ; Krpan, T. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za informatologiju i komunikologiju, 2009. str. 32-32 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 386652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura i turizam u virtuali: 'Uradi-sam' u Jugoistočnoj Europi
(Culture and Tourism Go Virtual: 'Do-It-Yourself' in the Southeast Europe)
Autori
Jelinčić, Daniela Angelina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Mediji i turizam
/ Zgrabljić Rotar, N. ; Krpan, T. - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za informatologiju i komunikologiju, 2009, 32-32
ISBN
978-953-7237-36-3
Skup
Međunarodni znanstveni skup Mediji i turizam
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 20.03.2009. - 22.03.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kulturni turizam; nove tehnologije; virtualna kultura; e-poslovanje; on-line prodaja; JI Europa
(tourism; new technologies; virtual culture; e-business; on-line sales; SEE countries)
Sažetak
Globalizacija je donijela mnoge promjene u svakodnevne živote ljudi koji također utječu na njihove aktivnosti i navike u vrijeme godišnjih odmora: sve veća industrijalizacija te posljedično i veća zarada rezultirala je u povećanom slobodnom vremenu, koje se često koristi za putovanja. Fokusirajući se na tip novog turista, studije pokazuju kako je post-moderni turist sklon individualnim programima ('Uradi-sam') i Internet rezervacijama (Tourism Highlights 2003:1). Spomenute promjene vidljive su i u sektoru kulturnog turizma. Pojavili su se mnogi ICT sustavi koji služe kao nadopuna ili izravno utječu na turističke aktivnosti dok internet pruža mogućnost utjecaja na iskustvo godišnjeg odmora već i prije samog odmora, promičući destinaciju. Istraživanja izvješća o prodaji kulturnih ustanova pokazuju kako internet prodaja rapidno raste pa čak i preuzima 'tradicionalnu' prodaju (na blagajni) te ima rastući i snažan utjecaj na privlačenje kulturno-turističkog tržišta. Što su web stranice atraktivnije i obogaćenije tehnološkim mogućnostima, to privlače više turista u destinaciju. Podatke o konkretnom utjecaju web stranica na kulturno-turističko tržište možemo izmjeriti putem on-line prodaje. Većina američkih odnosno zapadnoeuropskih kulturnih organizacija na svojim web stranicama nudi on-line prodaju dok je situacija u zemljama Jugoistočne Europe uvelike različita. On-line prodaja u tim je zemljama prije iznimka no pravilo. Mali broj web stranica kulturnih ustanova koje su tehnološki napredne koristi se on-line prodajom ili još češće samo on-line rezervacijom. Većina kulturnih web stranica, međutim, samo je prezentacijskoga tipa. Izlaganje donosi podatke o e-poslovanju u kulturnom sektoru zemalja Jugoistočne Europe što predstavlja osnovu za smjernice razvoja politika digitalne kulture koje se koriste i u turizmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
017-0171685-1490 - Kulturna raznolikost, interkulturna komunikacija i digitalna kultura (Angelina Jelinčić, Daniela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose
Profili:
Daniela Angelina Jelinčić
(autor)