Pregled bibliografske jedinice broj: 386603
Razlike socioloških indikatora učenica i učenika gimanzija
Razlike socioloških indikatora učenica i učenika gimanzija // Sport Mont, 18, 19, 20 (2009), 1; 170-175 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 386603 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike socioloških indikatora učenica i učenika gimanzija
(Differences of sociological indicators with grammar school male and female students)
Autori
Bonacin, Danijela ; Blažević, Stipe ; Lovrić, Franjo
Izvornik
Sport Mont (1451-7485) 18, 19, 20
(2009), 1;
170-175
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sustav vrijednosti; adolescenti; razlike
(value system; adolescents; differences)
Sažetak
Problem rada je rada je utvrđivanje razlika socioloških indikatora učenica i učenika gimnazije u cilju spoznavanja njihovih stavova vezanih za institucionalni, rezidencijalni, sankcijski te upravljački status, kako bi se eventualno ponudili neki zaključci te shodno tome i adekvatni prijedlozi te kako bi različite odgojne i druge institucije imale lakši pristup toj populaciji. Za potrebe rješavanja problema korišten je uzorak entiteta od 647 učenica i 400 učenika od prvog do četvrtog razreda gimnazije opisan sa 52 varijable. Podaci su prikupljeni anketom. Nakon normalizacije i osnovne statistike izvršena je univarijantna analiza varijance kako bi se utvrdile razlike između dviju skupina. Rezultati su pokazali kako djevojke žele ostati kod kuće, vole sigurnost i više su altruisti i fatalisti dok bi se momci više kretali, uvažavali modu, upravljali i školovali se te žele nagrade za svoje djelovanje. Ovi rezultati upućuju na postojanje tradicionalnog shvaćanja muškog-ženskih odnosa u kojem su djevojke mirnije i vezane za kuću dok su muškarci aktivni i idu za svojim ciljevima. Postavlja se pitanje koliko je to zapravo prirodno a koliko je produkt okoline neovisno o pojedincu. Stoga se i predlaže detaljnije proučavanje tog problema u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija