Pregled bibliografske jedinice broj: 385634
Novi pristup u regulaciji prava zaštite potrošača s posebnim osvrtom na Direktivu 2005/29/EZ o nepoštenim poslovnim praksama
Novi pristup u regulaciji prava zaštite potrošača s posebnim osvrtom na Direktivu 2005/29/EZ o nepoštenim poslovnim praksama // Socijalno odgovorno gospodarenje - ekonomski i etički aspekti / Bodiroga, Vukobrat, Nada, Barić, Sanja (ur.).
Zagreb: TIM press, 2008. str. 139-165
CROSBI ID: 385634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi pristup u regulaciji prava zaštite potrošača s posebnim osvrtom na Direktivu 2005/29/EZ o nepoštenim poslovnim praksama
(The New Approach in Consumer Protection Regulation with Special Emphasis to the Unfair Commercial Practices Directive)
Autori
Pošćić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Socijalno odgovorno gospodarenje - ekonomski i etički aspekti
Urednik/ci
Bodiroga, Vukobrat, Nada, Barić, Sanja
Izdavač
TIM press
Grad
Zagreb
Godina
2008
Raspon stranica
139-165
ISBN
978-953-7177-25-6
Ključne riječi
zaštita potrošača, minimalna i maksimalna harmonizacija, nepoštena poslovna praksa
(consumer protection, minimum and maximum harmonisation, unfair commercial practices)
Sažetak
U radu se ukazuje na novine u području zaštite potrošača pri čemu se posebna pozornost posvećuje tzv. Novom pristupu u regulaciji zaštite potrošača koji se objašnjava na primjeru Direktive 2005/29/EZ o nepoštenim poslovnim praksama. Radi preglednosti, jasnoće i boljeg razumijevanja najnovijeg razvoja ukratko se daje prikaz razvoja zaštite potrošača u Europskim zajednicma. Utvrđuju se prednosti i nedostaci minimalne i maksimalne harmonizacije u čiji kontekst se smješta Direktiva 2005/29/EZ o nepoštenim poslovnim praksama koja predstavlja prekretnicu u razvoju zaštite potrošača. Promatraju se i anliziraju najvažniji instituti Direktive gdje se posebno ukazuje na moguće probleme u razumijevanju i implementaciji njenih odredbi. Zaključuje se kako usprkos poteškoćama maksimalna harmonizacija predstavlja neizbježan korak u budućem razvoju zaštite potrošača pri čemu je potrebno pronaći odgovarajuću ravnotežu jer svaki pristup ukoliko se previše forsira može imati negativne implikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
115-1151212-2638 - Mehanizmi efikasnog rješavanja domaćih i međunarodnih potrošačkih sporova (Tomljenović, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka
Profili:
Ana Pošćić
(autor)