Pregled bibliografske jedinice broj: 385489
Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom
Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, 2009., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 385489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom
(Modeling and control of dual clutch automatic transmission)
Autori
Tepeš, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
25.02
Godina
2009
Stranica
36
Mentor
Deur, Joško
Ključne riječi
Modeliranje; Regulacija; Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom; Dinamika
(Modeling; Control; Dual clutch automatic transmission; Dynamics)
Sažetak
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom ostvaruje kontinuirani prijenos snage poput planetarnog automatskog mjenjača, te istovremeno ima visok stupanj korisnosti poput ručnog mjenjača. S ciljem postizanja visokih voznih značajki i udobnosti vožnje, potrebno je posebnu pažnju posvetiti razvoju sustava regulacije mjenjača. Pritom se sinteza regulacijskog sustava uobičajeno zasniva na matematičkom, odnosno simulacijskom modelu mjenjača i cijelog pogona vozila. U prvom dijelu rada se daje pregled vrsta prijenosa snage, razlozi razvoja automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, te se opisuje struktura i princip rada tipičnog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. U drugom dijelu rada se analizira dinamika i regulacija automobilskog pogona s automatskim mjenjača s dvostrukom spojkom. Postavlja se nelinearni matematički model pogona na temelju kojega se razvija simulacijski model u programskom paketu MatLab/Simulink. Daje se analiza dinamičkog odziva pogona za prijelazu iz prvog u drugi stupanja prijenosa dobivenog korištenjem razvijenog simulacijskog modela. Za potrebe sinteze regulacijskog kruga automatskog mjenjača provodi se linearizacija nelinearnog modela pogona i sniženje reda modela. Nadalje, postavlja se koncept regulacije mjenjača, koji se bazira na dva zasebna PI regulatora brzina klizanja spojki. Primjenom optimuma dvostrukog odnosa provodi se algebarska sinteza parametara regulatora. Ponašanje regulacijskog sustava provjerava se na nelinearnom modelu za prijelaz iz prvog u drugi stupanj prijenosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-1201773-1771 - Regulacija i estimacija dinamike vozila (Deur, Joško, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Joško Deur
(mentor)