Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 385489

Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom


Tepeš, Bojan
Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, 2009., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 385489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom
(Modeling and control of dual clutch automatic transmission)

Autori
Tepeš, Bojan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
25.02

Godina
2009

Stranica
36

Mentor
Deur, Joško

Ključne riječi
Modeliranje; Regulacija; Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom; Dinamika
(Modeling; Control; Dual clutch automatic transmission; Dynamics)

Sažetak
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom ostvaruje kontinuirani prijenos snage poput planetarnog automatskog mjenjača, te istovremeno ima visok stupanj korisnosti poput ručnog mjenjača. S ciljem postizanja visokih voznih značajki i udobnosti vožnje, potrebno je posebnu pažnju posvetiti razvoju sustava regulacije mjenjača. Pritom se sinteza regulacijskog sustava uobičajeno zasniva na matematičkom, odnosno simulacijskom modelu mjenjača i cijelog pogona vozila. U prvom dijelu rada se daje pregled vrsta prijenosa snage, razlozi razvoja automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, te se opisuje struktura i princip rada tipičnog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. U drugom dijelu rada se analizira dinamika i regulacija automobilskog pogona s automatskim mjenjača s dvostrukom spojkom. Postavlja se nelinearni matematički model pogona na temelju kojega se razvija simulacijski model u programskom paketu MatLab/Simulink. Daje se analiza dinamičkog odziva pogona za prijelazu iz prvog u drugi stupanja prijenosa dobivenog korištenjem razvijenog simulacijskog modela. Za potrebe sinteze regulacijskog kruga automatskog mjenjača provodi se linearizacija nelinearnog modela pogona i sniženje reda modela. Nadalje, postavlja se koncept regulacije mjenjača, koji se bazira na dva zasebna PI regulatora brzina klizanja spojki. Primjenom optimuma dvostrukog odnosa provodi se algebarska sinteza parametara regulatora. Ponašanje regulacijskog sustava provjerava se na nelinearnom modelu za prijelaz iz prvog u drugi stupanj prijenosa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
120-1201773-1771 - Regulacija i estimacija dinamike vozila (Deur, Joško, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Deur (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tepeš, Bojan
Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, 2009., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Tepeš, B. (2009) 'Modeliranje i regulacija automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom', diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tepe\v{s}, Bojan}, year = {2009}, pages = {36}, keywords = {Modeliranje, Regulacija, Automatski mjenja\v{c} s dvostrukom spojkom, Dinamika}, title = {Modeliranje i regulacija automatskog mjenja\v{c}a s dvostrukom spojkom}, keyword = {Modeliranje, Regulacija, Automatski mjenja\v{c} s dvostrukom spojkom, Dinamika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tepe\v{s}, Bojan}, year = {2009}, pages = {36}, keywords = {Modeling, Control, Dual clutch automatic transmission, Dynamics}, title = {Modeling and control of dual clutch automatic transmission}, keyword = {Modeling, Control, Dual clutch automatic transmission, Dynamics}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font