Pregled bibliografske jedinice broj: 385115
Koncept Boga i religioznosti kod djece i adolescenata u istraživanjima Piagetovog, Kohlbergovog i postpiagetovog kognitivnog pravca
Koncept Boga i religioznosti kod djece i adolescenata u istraživanjima Piagetovog, Kohlbergovog i postpiagetovog kognitivnog pravca // Sociologija i prostor, 177-178 (2007), 3-4; 321-337 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 385115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncept Boga i religioznosti kod djece i adolescenata u istraživanjima Piagetovog, Kohlbergovog i postpiagetovog kognitivnog pravca
(Children and adolescewnts' understanding of God and religiosity in the studies of Piaget's, Kohleberg's and post Piagetan theory of cognitive development)
Autori
Živković, Ilija
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 177-178
(2007), 3-4;
321-337
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
percepcija Boga; koncept religioznosti; animistička religioznost; antropomorfistička religioznost; kognmitivni razvoj; Piaget; Kohlberg
(perception of God; religiosity; animistic religiosity; Piaget; Kohlberg)
Sažetak
Ovaj pregledni rad predstavlja vrlo informativni i relativno sažeti uvid u svjetsku literaturu u posljednjih pedesetak godina o konceptu religioznosti i Boga kod djece i adolescenata. U pregledu literature polazi se od konceptualnih pristupa Piagetovog i postpiagetovog modela kognitivnog razvoja te Kohlbergovog modela moralnog razvoja. Autor u najkraćim crtama nudi sažete zaključke istraživanja percepcije religije i religioznih pojmova kod djece do treće godine života, zatim koncept Boga i duhovnosti kod djece od treće do šeste godine života. Uz to raspravlja se i o religioznosti i pojmu Boga u razdoblju srednjeg djetinjstva, te poimanje religioznosti i duhovnih koncepata u razdoblju adolescencije. Rad pokazuje kako evolucija kognitivne elaboracije religioznih koncepata odgovara evoluciji psihološkog razvoja djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija