Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 384894

Moderne metode u poučavanju odabranih poglavlja srednjoškolske fizike


Vlahović, Josipa
Moderne metode u poučavanju odabranih poglavlja srednjoškolske fizike, 2008., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 384894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Moderne metode u poučavanju odabranih poglavlja srednjoškolske fizike
(Modern methods in education of high-school physics)

Autori
Vlahović, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.12

Godina
2008

Stranica
66

Mentor
Paar, Nils

Ključne riječi
obrazovanje; fizika; animacije; računala
(education; physics; animations; computers)

Sažetak
Još u ono davno doba plemenskih zajednica mudrost i znanje se s jedne generacije na drugu prenosilo kroz priču - plemenski starac bi pričao dok bi ostali slušali. U to vrijeme izvor znanja je bilo vlastito iskustvo. Danas su izvori znanja škole, no način prenošenja znanja se i danas zadržao u nekim učionicama- učitelj iznosi gradivo pred učenicima koji slušaju i zapisuju. Prve škole osnovane su još u 17. stoljeću, a opet, i u današnje vrijeme taj konvencionalni, frontalni sustav pripovjedača zadržao se u mnogim učionicama. Na fakultetima zaduženim za obrazovanje studenata budućih profesora edukacija je još uvijek organizirana na način da ih se uči kako predavati tim zastarjelim načinom. U tom sustavu važno je što profesor radi, važno je što se događa ispred učenika na školskoj ploči ili na nastavnikovom demonstracijskom stolu. Učenik odlazi u drugi plan. Nastavnik pripovijeda, objašnjava i pokazuje, a učenici sjede, slušaju i gledaju. Postavlja se pitanje da li je taj način poučavanja adekvatan tj. postoji li bolji način da onaj koji posjeduje znanje, to isto prenese onima koji ga žele usvojiti? Buduće nastavnike već na fakultetu treba potaknuti da razmišljaju o novim načinima organizacije škole i ostvarenja ciljeva odgojno obrazovnog procesa. Buduće nastavnike treba obrazovati da poučavaju tako da znaju obratiti pažnju na svakog učenika i svakom učeniku omogućiti optimalno ostvarenje vlastitih potencijala. Treba ih potaknuti da iskoriste svoju kreativnost u svrhu kvalitetnijeg poučavanja stvarnog učenika, učenika koji dolazi u školu možda malo prehlađen, neispavan ili zaigran, a ne da se kruto drže pravila koja su napisana za nekog imaginarnog učenika. Sve navedeno obuhvaćeno je u vidu interaktivnih metoda poučavanja. Interaktivne metode mijenjaju perspektivu u učionici. Nastavnik više nije nadređen, već surađuje s učenicima te nastoji kroz različite metode što više približiti gradivo i podići razinu razumijevanja. Noviteti u učionicama su i računala, koja se mogu kvalitetno iskoristiti pri poučavanju. S računalima, u učionice je ušao i internet. Upotreba interneta ima beskrajne mogućnosti, kako za učenike tako i za nastavnike. Sadrži pregršt informacija i interaktivnih sadržaja koji olakšavaju poučavanje nastavniku i učenje učenicima. U sklopu ovog diplomskog rada osvrnula sam se na negativne strane tradicionalne nastave te zašto je neuspjeh takvog tipa poučavanja godinama prolazio neopaženo i kako spriječiti ponavljanje starih pogrešaka. Pozitivne strane interaktivnog poučavanja u sklopu kojeg je moguće uočiti prednosti koje je donijelo računalo u nastavi obradila sam u petom poglavlju. Primjenu interaktivnog poučavanja u nastavi pokazala sam obradom nekoliko poglavlja fizike u šestom poglavlju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nils Paar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović, Josipa
Moderne metode u poučavanju odabranih poglavlja srednjoškolske fizike, 2008., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Vlahović, J. (2008) 'Moderne metode u poučavanju odabranih poglavlja srednjoškolske fizike', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vlahovi\'{c}, Josipa}, year = {2008}, pages = {66}, keywords = {obrazovanje, fizika, animacije, ra\v{c}unala}, title = {Moderne metode u pou\v{c}avanju odabranih poglavlja srednjo\v{s}kolske fizike}, keyword = {obrazovanje, fizika, animacije, ra\v{c}unala}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vlahovi\'{c}, Josipa}, year = {2008}, pages = {66}, keywords = {education, physics, animations, computers}, title = {Modern methods in education of high-school physics}, keyword = {education, physics, animations, computers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font