Pregled bibliografske jedinice broj: 384754
Faktorska analiza rezultata konjunkturnih testova Hrvatske
Faktorska analiza rezultata konjunkturnih testova Hrvatske // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 53 (2002), 7-8; 684-705 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 384754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Faktorska analiza rezultata konjunkturnih testova Hrvatske
(Factor analysis of business survey results in Croatia)
Autori
Čižmešija, Mirjana ; Kurnoga Živadinović, Nataša
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 53
(2002), 7-8;
684-705
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
konjunkturna istraživanja; faktorska analiza
(business survey; factor analysis)
Sažetak
Konjunkturni testovi u Hrvatskoj provode se po metodologiji EU. Rezultati konjunkturnih testova se obrađuju primjenom različitih statističko-analitičkih metoda. Pored vremenskih serija salda odgovora svakog pitanja – varijable u testu, izračunavaju se zbirni pokazatelji konjunkturne klime u prerađivačkoj industriji, u građevinarstvu i u trgovini. Ti su pokazatelji jednostavne aritmetičke sredine desezoniranih salda odabranih varijabli. Rezultati faktorske analize potvrđuju izbor istih varijabli – komponenti zbirnih pokazatelja konjunkturne klime u industriji, građevinarstvu i trgovini Hrvatske kao što je to definirano metodologijom EU. Na temelju faktorske analize varijabli konjunkturnog testa za Hrvatsku (kvartalni podaci, II/1995. – I/2002.) izlučena su tri faktora za sektor prerađivačke industrije: (I) stanje narudžbi, (II) ocjena sadašnjeg stanja i (III) očekivanja glede proizvodnje ; dva faktora za sektor građevinarstvo: (I) ocjena sadašnjeg poslovanja i narudžbi, (II) očekivano poslovanje ; tri faktora za sektor trgovina na veliko: (I) očekivano poslovanje i prodajne cijene, (II) ocjena sadašnjeg poslovanja, (III) ocjena zaliha ; tri faktora za sektor trgovina na malo: (I) ocjena sadašnjeg poslovanja, (II) očekivano poslovanje, (III) ocjena zaliha i prodajnih cijena i tri faktora za sektor trgovina motornim vozilima: (I) očekivano poslovanje i ocjena prometa, (II) ocjena sadašnjeg poslovanja, (III) ocjena zaliha i prodajnih cijena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences