Pregled bibliografske jedinice broj: 384313
Primjena informacijskih tehnologija u nastavi povijesti
Primjena informacijskih tehnologija u nastavi povijesti // Zavičajna povijest u interkulturalnom kontekstu / Marinović, Marijana ; Roksandić, Drago (ur.).
Zagreb: FF Press, 2006. str. 109-120
CROSBI ID: 384313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena informacijskih tehnologija u nastavi povijesti
(Usage of information technologies in teaching of history)
Autori
Tomorad, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zavičajna povijest u interkulturalnom kontekstu
Urednik/ci
Marinović, Marijana ; Roksandić, Drago
Izdavač
FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
109-120
ISBN
953-175-213-3
Ključne riječi
zavičajna povijest, informacijske tehnologije, nastava povijesti
(history, information technologies, teaching of history)
Sažetak
Autor je u svome radu prikazao mogućnosti primjene informacijskih tehnologija u nastavi općenito, a potom i u nastavi povijesti. Razmatrana mogućnosti većim su dijelom rezultat dvogodišnje primjene u nastavi i djelovanja Kompjutorskog laboratorija na Odsjeku za povijest Filozofskog fakulteta u Zagrebu. U uvodnim razmatranjima autor je ukratko naglasio raznovrsne mogućnosti primjene informacijski tehnologija u svakodnevnom životu, da bi zatim prikazao djelovanje Kompjutorskog laboratorija čiji je voditelj. U razmatranju rada Laboratorija prikazane su mogućnosti primjene u istraživanjima na primjeru pojedinih projekata i nastavi povijesti na Odsjeku za povijest. Posebno poglavlje posvećeno je web stranicama s povijesnim sadržajima na Internetu u kojem su predstavljene i neke nove inicijative Odsjeka za povijest. Autor se ukratko osvrnuo i na mogućnosti komunikacije na daljinu koja se nameće s upotrebom suvremenih tehnologija. Drugi dio rada posvećen je primjeni novih tehnologija u nastavi povijesti na fakultetu, osnovnim i srednjim školama pri čemu je posebno naglašena potreba za sustavnim informatičkim obrazovanjem nastavnika i učenika. Autor analizira upotrebu raznovrsne opreme u svim segmentima nastave, ali i u izvannastavnim aktivnostima učenika i nastavnika. Prikazane mogućnosti autor razmatra na primjeru idelno opremljene učionice ili škole navodeći svu potrebnu opremu koja može pridonjeti poboljšanju i raznovrsnosti nastave. U kasnijim tekstu autor se kritički osvrće na stvarno stanje u našem školstvu. U razmatranju problematike autor se kritički osvrće i na trenutno stanje informatičke pismenosti u našem sustavu obrazovanja te stoga naglašava nužnost sustavnog informatičkog opismenjavanja nastavnika i učenika. U završnom poglavlju analizirane su i mogućnosti primjene informacijskih tehnologija u nastavi zavičajne povijesti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Povijest