Pregled bibliografske jedinice broj: 383732
Priča kao kreativni trening i terapija : neuro-lingvistički pristup
Priča kao kreativni trening i terapija : neuro-lingvistički pristup // Život i škola, 54 (2008), 19; 149-158 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 383732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priča kao kreativni trening i terapija : neuro-lingvistički pristup
(Storie as a form of creative training and therapy : Neurolinguistic approach)
Autori
Buljubasić-Kuzmanović, Vesna ; Anić, Andrea ; Varga, Rahaela
Izvornik
Život i škola (0044-4855) 54
(2008), 19;
149-158
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Meta-model jezika; neuro-ligvističko programiranje (NLP); imperativna
(Meta model of language; neuro-linguistic programming (NLP); imperative self analysis; ethical implications; relationship ecology)
Sažetak
Koristeći neuro-lingvistički pristup i meta-model jezika Sunčane Škrinjarić, cilj ovoga rada bio je razviti kreativni trening osjetilne izoštrenosti zasnovan na priči Plesna haljina žutog maslačka. Proces modeliranja primijenjen u ovom radu odnosi se na apstraktno modeliranje gdje preuzeti obrasci ponašanja biljaka i životinja, u meta-centrima interesa i djelovanja, nadilaze ranije promatrane. Riječ je o strukturalnom obrascu osjećaja ili ''imperativnoj samoanalizi'' koja omogućava individualizirane doživljaje/procjene/opise likova iz priče koji se na grupnoj razini mapiraju, razvijaju i vrjednuje u skladu s osobnošću i cjelokupnom ekologijom. Naglasak je na interakcijama (kada, gdje i s kim), ponašanju (što činim), sposobnostima (kako to radim), uvjerenjima i vrijednosnim sustavima (zašto to činim) te identitetu (tko sam ja) kao etičkim implikacijama sveukupne ekologije odnosa. Eko-provjera imperativne samoanalize pokazala je koliko je važno sura ivati, imati mogućnost izbora i donositi alternativna rješenja, uvažavati različitosti i izbjegavati negativističke konotacije koje nas udaljavaju jedni od drugih. Dobiveni rezultati pokazuju da priča kao kreativni trening djeluje upotpunjujuće, daje smjernice i putokaze koji pomažu ostvariti ciljeve, prevladati negativna iskustava i učiniti svaku potrebnu promjenu mogućom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek