Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383728

Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj // ŽIVOT I ŠKOLA: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LII (2006), 15/16; 29-45 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 383728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj
(What is expected from education in Croatia and in Finland)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
ŽIVOT I ŠKOLA: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LII (2006), 15/16; 29-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
svrha i ciljevi školovanja; ključne kompetencije; stilovi učenja i mišljenja; europska dimenzija školovanja; cjeloživotno učenje
(aim and goals of education; core competences; learning styles; European dimension of education; life-long learning)

Sažetak
Ovaj se rad bavi paralelnim prikazom svrhe (ciljeva) osnovnoga školovanja u Republici Hrvatskoj i Finskoj. Ciljevi pojedinih nastavnih predmeta/kompleksnih cjelina sažeti su i prikazani tabelarno, a opći ciljevi su analizirani. Kvalitativnom analizom sadržaja želio se dobiti uvid u osnovni smisao poruke cilja, odnosno informacija što se od školovanja očekuje u Finskoj, a što u Hrvatskoj. Izbor kategorija kao osnovice za analizu favorizirani su ciljevi osnovnoga školovanja preuzeti iz uvodnih tekstova okvirnih nastavnih planova i programa, nacionalnih kurikuluma. Rezultati kvalitativne analize upućuju da hrvatska škola ciljeve osnovnoga školovanja usmjerava na poučavanje i stjecanje znanja, vještina i sposobnosti važnih za život i daljnje školovanje te cjelovit individualni razvoj učenika, a Finska na različitost odgoja i obrazovanja i europsku dimenziju školstva, razvoj ključnih kompetencija (radna, obiteljska, građanska) ciljevima koji su usmjereni na osobni rast i razvoj, sudjelovanje u društvu, zapošljavanje i cjeloživotno učenje. Prihvatimo li iskreno kao cilj školovanja razvoj ključnih kompetencija kod učenika, spoznat ćemo da sadržaji programa i nisu toliko važni. Suvremeni kurikulum promiče učenje na uspjesima i vrhunski užitak učenja različitim stilovima učenja i mišljenja usmjerenih na ciljeve i razvoj, a manje na sadržaj, zaključuju učitelji nakon provedene rasprave vezane za kreiranje suvremenoga školskoga kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj // ŽIVOT I ŠKOLA: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LII (2006), 15/16; 29-45 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2006) Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj. ŽIVOT I ŠKOLA: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LII (15/16), 29-45.
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2006}, pages = {29-45}, keywords = {svrha i ciljevi \v{s}kolovanja, klju\v{c}ne kompetencije, stilovi u\v{c}enja i mi\v{s}ljenja, europska dimenzija \v{s}kolovanja, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, journal = {\v{Z}IVOT I \v{S}KOLA: \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LII}, number = {15/16}, issn = {0044-4855}, title = {\v{S}to se od \v{s}kolovanja o\v{c}ekuje u Hrvatskoj, a \v{s}to u Finskoj}, keyword = {svrha i ciljevi \v{s}kolovanja, klju\v{c}ne kompetencije, stilovi u\v{c}enja i mi\v{s}ljenja, europska dimenzija \v{s}kolovanja, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2006}, pages = {29-45}, keywords = {aim and goals of education, core competences, learning styles, European dimension of education, life-long learning}, journal = {\v{Z}IVOT I \v{S}KOLA: \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LII}, number = {15/16}, issn = {0044-4855}, title = {What is expected from education in Croatia and in Finland}, keyword = {aim and goals of education, core competences, learning styles, European dimension of education, life-long learning} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font