Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383722

Odnos emocionalne pismenosti i ponašanja učenika


Buljubasić-Kuzmanović, Vesna
Odnos emocionalne pismenosti i ponašanja učenika // Odgojne znanosti, 10 (2008), 16; 301-313 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 383722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos emocionalne pismenosti i ponašanja učenika
(Relationship between emotional literacy and pupils’ behaviour)

Autori
Buljubasić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 10 (2008), 16; 301-313

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učenici; emocionalna pismenost; korisno i štetno ponašanje
(pupils; emotional literacy; beneficial and detrimental behaviour)

Sažetak
U ovom su radu izneseni rezultati istraživanja provedenog na uzorku od 289 učenika od 3. do 8. razreda osnovne škole u Osijeku. Istraživanjem se željelo ispitati postoji li povezanost između kvalitete dječje emocionalne pismenosti i kvalitete ponašanja, te kojim poželjnim (korisnim) i nepoželjnim (štetnim) strategijama sučeljavanja učenici raspolažu, uzimajući u obzir odgojno-obrazovne implikacije unutar dobi i spola. Dobiveni rezultati pokazuju da učenici svoje ponašanje procjenjuju kao poželjnije od emocionalne pismenosti i da između kvalitete emocionalne pismenosti i ponašanja postoji statistički značajna povezanost (fi =0.43), odnosno da su način na koji djeca izražavaju emocije i njihovo posjedovanje regulacijskih sposobnosti povezani s njihovim društvenim djelovanjem. Djevojčice uglavnom imaju poželjnije samoprocjene od dječaka na svim varijablama istraživanja, ali se ta razlika pokazala statistički najznačajnijom u 7. i 8. razredima. Kvalitativna je analiza pokazala da od 25% do 70% učenika, ovisno o tegobnim okolnostima i uzrastu, izabire štetne strategije sučeljavanja koje se očituju kao bespomoćnost ili pogrešni stavovi i uvjerenja. Polovina ispitanih učenika teško izlazi na kraj s ljutnjom, nasilništvom, osjećajem krivnje i prihvaćanjem različitosti, a čak dvije trećine učenika pokazuje nerazumijevanje pojma pravde i pravednosti, odnosno istinitosti i poštenja

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Buljubasić-Kuzmanović, Vesna
Odnos emocionalne pismenosti i ponašanja učenika // Odgojne znanosti, 10 (2008), 16; 301-313 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Buljubasić-Kuzmanović, V. (2008) Odnos emocionalne pismenosti i ponašanja učenika. Odgojne znanosti, 10 (16), 301-313.
@article{article, author = {Buljubasi\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2008}, pages = {301-313}, keywords = {u\v{c}enici, emocionalna pismenost, korisno i \v{s}tetno pona\v{s}anje}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {10}, number = {16}, issn = {1846-1204}, title = {Odnos emocionalne pismenosti i pona\v{s}anja u\v{c}enika}, keyword = {u\v{c}enici, emocionalna pismenost, korisno i \v{s}tetno pona\v{s}anje} }
@article{article, author = {Buljubasi\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, year = {2008}, pages = {301-313}, keywords = {pupils, emotional literacy, beneficial and detrimental behaviour}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {10}, number = {16}, issn = {1846-1204}, title = {Relationship between emotional literacy and pupils and \#8217; behaviour}, keyword = {pupils, emotional literacy, beneficial and detrimental behaviour} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font