Pregled bibliografske jedinice broj: 383706
Integralni pristup razvoju branda i gospodarskog razvoja gradova u uvjetima globalne konkurentnosti
Integralni pristup razvoju branda i gospodarskog razvoja gradova u uvjetima globalne konkurentnosti // Ekonomska istraživanja, 21 (2008), 3; 77-87 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 383706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integralni pristup razvoju branda i gospodarskog razvoja gradova u uvjetima globalne konkurentnosti
(Integral acces to brand and economy develpoment of cities in terms of global competition)
Autori
Paliaga, Marko ; Uravić, Lenko
Izvornik
Ekonomska istraživanja (1331-677X) 21
(2008), 3;
77-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
brand gradova ; brand mjesta ; upravljanje brandom ; lokalni gospodarski razvoj
(brand of cities ; brand of destinations ; brand management ; local economy development)
Sažetak
U današnje vrijeme nisu samo poznate destinacije, turisticka mjesta oni gradovi koji prepoznaju važnost primjene koncepcije marketinga, promocije i brandinga kao sredstava i instrumenata za jacanje vlastite konkurentnosti. Jaki gradovi brandovi nosioci su globalnog gospodarskog razvitka, prikupljanja stranih investicija i kreiranja gospodarskog napretka svoje zemlje. Gospodarski napredak nekog grada svakako ovisi i o njegovom pomno planiranom gospodarskom razvoju. Upravo takvi gradovi u okviru svojih nacionalnih i teritorijalnih granica predstavljaju nosioce gospodarskog i kulturnog razvoja, oni tjeraju svoje države na rast i razvoj. Dobro vodstvo mora znati prepoznati osnovne promjene u vanjskoj i unutarnjoj okolini kroz lokalni gospodarski plan , te izgradnjom vlastitog branda, omoguciti i stvoriti uvjete za provo_enje strategije razvoja i unapre_enja upravljanja gradom. Slijedom iskustava iz strateškog planiranja kao i poslovnog brandinga te kreiranja tržišnih marki u ovom radu predlaže se strateški model kreiranja i upravljanja gradskim brandom koji može uz odgovarajucu primjenu doprinijeti boljoj konkurentnosti hrvatskih gradova na globalnom tržištu. Razvojem i primjenom strateškog modela kreiranja i upravljanja branda u gradove, odre_eni gradovi, generirati ce i unaprijediti na nivou vlastite lokalne zajednice gospodarski razvoj, povecati zaposlenost, potaknuti gradske investicije, unaprijediti turizam i broj turistickih dolazaka, jednom rijecju, postati ce konkurentniji u odnosu na one gradove koji takav model ne primjenjuju. U tom smislu u ovom clanku prikazan je i predložen sustavan pristup kao osnovno polazište za daljnja istraživanja i provjeru tvrdnji kroz praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-1151212-1454 - Strateški marketing - stvaranje identiteta konkurentnog gospodarstva (Grbac, Bruno, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- CAB Abstracts
- EconLit
- EBSCO PUBLISHING DATABASE
- SCOPUS