Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383665

Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama


Munjiza, Emerik; Lukaš, Mirko
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2 (12); 361-383 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 383665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama
(Pedagogical-psychological education of teachers educated through different teacher training programs at colleges and universities)

Autori
Munjiza, Emerik ; Lukaš, Mirko

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 8 (2006), 2 (12); 361-383

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelji razredne; predmetne nastave; više i visoko školsko osposobljavanje učitelja; opće stručno (matično) i pedagoško-psihološko obrazovanje
(class teachers; subject teachers; teacher training colleges; universities; general education; professional (basic) education; pedagogical-psychological education)

Sažetak
Autori su istražili odnose između općeg, stručnog (matičnog)i pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja osposobljavanih na višim, visokim školama i fakultetima. Za potrebe ovog istraživanja analizirani su nastavni planovi i programi visokoškolskih institucija za osposobljavanje učitelja svaki puta kada se mijenjala organizacija studija ili se produžavalo trajanje studija. Analizirano je osam nastavnih planova i programa po četiri nastavna plana i programa po kojima su se osposobljavali učitelji razredne, odnosno predmetne nastave. Kvantitativna analiza izvršena je na području broja sati i njihovih postotnih odnosa. U analizi su utvrđeni različiti odnosi općeg, stručnog i pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja razredne i predmetne nastave. U školovanju učitelja razredne nastave dominantno je pedagoško-psihološko obrazovanje koje se u promatranom razdoblju kretalo iznad 60 % s minimalnim oscilacijama. Unutar pedagoško-psihološkog obrazovanja dominantno mjesto imalo je metodičko obrazovanje koje se u prosjeku kretalo iznad 40 % također s minimalnim oscilacijama. Obrnuto je stanje u školovanju nastavnika predmetne nastave. Kod njih je dominiralo stručno obrazovanje. Pedagoško-psihološko obrazovanje kretalo se u prosjeku ispod 20 % s značajnim oscilacijama između 28, 4 i 12 %. Najpovoljniji odnos imalo je pedagoško-psihološko obrazovanje u dvogodišnjim pedagoškim akademijama. Nakon njih prisutna je stalna tendencija smanjivanja udjela pedagoško-psihološkog obrazovanja bez obzira što se istovremeno produžavalo školovanje. Nedostatna pedagoško-psihološka kompetentnost učitelja predmetne nastave ima loše posljedice u odgoju mladih u pubertetsko osjetljivoj fazi. U vrijeme kada slabi odgojna uloga obitelji i kada je upitna društvena orijentacija mladih zbog velikih razlika između proklamiranih i prakticiranih vrijednosti nužno je osnažiti pedagoško-psihološku pripremljenost učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Munjiza, Emerik; Lukaš, Mirko
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2 (12); 361-383 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Munjiza, E. & Lukaš, M. (2006) Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama. Odgojne znanosti, 8 (2 (12)), 361-383.
@article{article, author = {Munjiza, Emerik and Luka\v{s}, Mirko}, year = {2006}, pages = {361-383}, keywords = {u\v{c}itelji razredne, predmetne nastave, vi\v{s}e i visoko \v{s}kolsko osposobljavanje u\v{c}itelja, op\'{c}e stru\v{c}no (mati\v{c}no) i pedago\v{s}ko-psiholo\v{s}ko obrazovanje}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {8}, number = {2 (12)}, issn = {1846-1204}, title = {Pedago\v{s}ko-psiholo\v{s}ko osposobljavanje u\v{c}itelja u visoko\v{s}kolskim ustanovama}, keyword = {u\v{c}itelji razredne, predmetne nastave, vi\v{s}e i visoko \v{s}kolsko osposobljavanje u\v{c}itelja, op\'{c}e stru\v{c}no (mati\v{c}no) i pedago\v{s}ko-psiholo\v{s}ko obrazovanje} }
@article{article, author = {Munjiza, Emerik and Luka\v{s}, Mirko}, year = {2006}, pages = {361-383}, keywords = {class teachers, subject teachers, teacher training colleges, universities, general education, professional (basic) education, pedagogical-psychological education}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {8}, number = {2 (12)}, issn = {1846-1204}, title = {Pedagogical-psychological education of teachers educated through different teacher training programs at colleges and universities}, keyword = {class teachers, subject teachers, teacher training colleges, universities, general education, professional (basic) education, pedagogical-psychological education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font