Pregled bibliografske jedinice broj: 383665
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2 (12); 361-383 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 383665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško-psihološko osposobljavanje učitelja u visokoškolskim ustanovama
(Pedagogical-psychological education of teachers educated through different teacher training programs at colleges and universities)
Autori
Munjiza, Emerik ; Lukaš, Mirko
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 8
(2006), 2 (12);
361-383
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelji razredne; predmetne nastave; više i visoko školsko osposobljavanje učitelja; opće stručno (matično) i pedagoško-psihološko obrazovanje
(class teachers; subject teachers; teacher training colleges; universities; general education; professional (basic) education; pedagogical-psychological education)
Sažetak
Autori su istražili odnose između općeg, stručnog (matičnog)i pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja osposobljavanih na višim, visokim školama i fakultetima. Za potrebe ovog istraživanja analizirani su nastavni planovi i programi visokoškolskih institucija za osposobljavanje učitelja svaki puta kada se mijenjala organizacija studija ili se produžavalo trajanje studija. Analizirano je osam nastavnih planova i programa po četiri nastavna plana i programa po kojima su se osposobljavali učitelji razredne, odnosno predmetne nastave. Kvantitativna analiza izvršena je na području broja sati i njihovih postotnih odnosa. U analizi su utvrđeni različiti odnosi općeg, stručnog i pedagoško-psihološkog obrazovanja učitelja razredne i predmetne nastave. U školovanju učitelja razredne nastave dominantno je pedagoško-psihološko obrazovanje koje se u promatranom razdoblju kretalo iznad 60 % s minimalnim oscilacijama. Unutar pedagoško-psihološkog obrazovanja dominantno mjesto imalo je metodičko obrazovanje koje se u prosjeku kretalo iznad 40 % također s minimalnim oscilacijama. Obrnuto je stanje u školovanju nastavnika predmetne nastave. Kod njih je dominiralo stručno obrazovanje. Pedagoško-psihološko obrazovanje kretalo se u prosjeku ispod 20 % s značajnim oscilacijama između 28, 4 i 12 %. Najpovoljniji odnos imalo je pedagoško-psihološko obrazovanje u dvogodišnjim pedagoškim akademijama. Nakon njih prisutna je stalna tendencija smanjivanja udjela pedagoško-psihološkog obrazovanja bez obzira što se istovremeno produžavalo školovanje. Nedostatna pedagoško-psihološka kompetentnost učitelja predmetne nastave ima loše posljedice u odgoju mladih u pubertetsko osjetljivoj fazi. U vrijeme kada slabi odgojna uloga obitelji i kada je upitna društvena orijentacija mladih zbog velikih razlika između proklamiranih i prakticiranih vrijednosti nužno je osnažiti pedagoško-psihološku pripremljenost učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Mirko Lukaš
(autor)