Pregled bibliografske jedinice broj: 383658
Ekologijski odgoj u školskim vrtovima 19. stoljeća
Ekologijski odgoj u školskim vrtovima 19. stoljeća // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj / Uzelac, Vinka i Vujičić, Lidija (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 295-300 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 383658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekologijski odgoj u školskim vrtovima 19. stoljeća
(Ecological education in school gardens of the 19th century)
Autori
Lukaš, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
/ Uzelac, Vinka i Vujičić, Lidija - Rijeka : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008, 295-300
ISBN
978-953-98445-4-5
Skup
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 21.05.2008. - 23.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
botanički; pokusni; proizvodni; nastavni; školski vrtovi; ekologijski odgoj
(botanical; experimental; manufacturing; instructional; school gardens; ecological education)
Sažetak
Zadaća je cjeloživotnog učenja pronaći raznolike modalitete kojima će približiti ciljeve održivog razvoja svim odgojnim čimbenicima u okruženju. Pojam školskih vrtova u povijesnom kontinuitetu mijenjao se prema dominantnosti funkcije, pa tako poznajemo: botanički, školski, opće nastavni vrt ali i pokušališta i proizvodni vrt. Ovaj rad prikazuje povijesni razvitak misli i djelovanja na održivom razvoju u Hrvatskoj pomoću školskih vrtova tijekom 19. stoljeća. Promatramo li školske vrtove po brojnosti, organiziranosti, sadržajima i odgojnoj ulozi, tada možemo tvrditi da su u drugoj polovini 19. stoljeća školski vrtovi dosegnuli svoj optimalni razvoj. Oni su morali zadovoljiti visoke estetske norme i standarde kako u izgledu i materijalu ograde tako i po rasporedu i sadržaju gredica, puteljaka, raznovrsnosti biljnog svijeta i biljnih zajednica. Iz sadržajnog određenja vidljivo je da su oni pružali solidan temelj za ekologijski odgoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Mirko Lukaš
(autor)