Pregled bibliografske jedinice broj: 383653
Gimnazijsko obrazovanje Hrvata u organizaciji crkvenih redova tijekom 16. i 17. stoljeća
Gimnazijsko obrazovanje Hrvata u organizaciji crkvenih redova tijekom 16. i 17. stoljeća // Život i škola, UDK 37 (2008), 95-105 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 383653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gimnazijsko obrazovanje Hrvata u organizaciji crkvenih redova tijekom 16. i 17. stoljeća
(Secondary education of Croats organized by religious orders in 16th and 17th century)
Autori
Lukaš, Mirko ; Buljan, Davor ; Tominac, Dalibor
Izvornik
Život i škola (0044-4855) UDK 37
(2008);
95-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
gimnazijsko obrazovanje; utemeljitelji srednjega školstva; crkveni redovi: pavlini; isusovci; franjevci
(secondary education in grammar schools; the founders of secondary education; religious orders: pauline orders; jesuits; franciscans)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio istražiti početke gimnazijskoga obrazovanja u organizaciji crkvenih redova u Hrvatskoj tijekom 16. i 17. stoljeća. Od velikoga značaja za naše obrazovanje je 1503. godina i dolazak pavlina u Lepoglavu i otvaranje prvoga višega zavoda tj. gimnazije u kontinentalnoj Hrvatskoj. Zatim se svojim velikim radom na prosvjetiteljskom polju ističu isusovci koji su u promatranom razdoblju utemeljili srednje gimnazijsko školstvo u Zagrebu, Rijeci i Dubrovniku. Isusovci su svoj rad temeljili na jedinstvenom obrazovnom programu koji su realizirali u svim zemljama Europe gdje su otvorili samostane i škole. Na taj su način gimnazije u Hrvatskoj bile i gimnazijskom sustavu i rangu ostalih obrazovnih sustava u Europi. Franjevački crkveni redovi prilagodili su svoje srednjo školsko obrazovanje okruženju u kojem su otvarali samostane, tako da su njihove tzv. gramatičke škole manje zahtijevne i u rangu su nižih isusovačkih gimnazija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Mirko Lukaš
(autor)