Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383408

Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva


Srečec, Siniša; Jerčinović, Silvije; Srečec, Vesna; Svržnjak, Kristina
Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva // Hmeljarski bilten, 15 (2008), 45-51 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 383408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva
(Interactive and strategic management in designing business strategy in hop prodcution)

Autori
Srečec, Siniša ; Jerčinović, Silvije ; Srečec, Vesna ; Svržnjak, Kristina

Izvornik
Hmeljarski bilten (0350-0756) 15 (2008); 45-51

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
SWOT analiza ; interaktivni i strateški menadžment ; alati za strateški menadžment - SMT ; strateški poslovni savezi u hmeljarstvu ; hmeljni cluster-i
(SWOT analysis ; interactive strategic management ; strategic management tools - SMT ; strategic business alliance in hop production ; hop clusters)

Sažetak
U razdoblju od 2000-2007. u Hrvatskoj je ostvaren značajan rast proizvodnje hmelja. Urod i kvaliteta hmelja ne odstupaju od prosječnog uroda i kvalitete kultivara Aurora u proizvodnim uvjetima bez navodnjavanja u Sloveniji. Dalji razvoj hmeljarstva u Hrvatskoj zahtjeva i donošenje određenih strateških odluka zasnovane na interaktivnom i strateškom menadžmentu. Rezultati kratke SWOT analize izrađene na malom uzorku proizvođača po principima interaktivnog strateškog management-a, pokazuju jake i slabe strane hrvatskih proizvođača hmelja. U jake strane ubrajaju se: motiviranost, racionalnost, kratko vrijeme implementiranja inovacija, dobre organizacijske sposobnosti proizvođača, proizvodnja za poznatog kupca i kontrola kvalitete. Slabe strane kao što su: slaba financijska neovisnost proizvođača hmelja (koja je uvjetovana: nedostatnim subvencijama, visokim premijama osiguranja od nepogoda i nominalno niskim ali zbog neadekvatnog načina obračunavanja anuiteta, realno visokim kamatnim stopama), starost seoskog stanovništva (i s tim povezanog nedostatka radne snage), klimatske promjene i slabe pozicije u pregovorima s velikim kupcima, po svojoj naravi predstavljaju probleme koji podjednako, pa čak i u većoj mjeri opterećuju i slovenske hmeljare. Kako su slabe strane hrvatskog hmeljarstva uzrokovane uglavnom eksternim, a ne toliko internim faktorima, logično rješenje tih problema leži u implementaciji slovenske i europske legislative, ali i u organizacijskom, institucionalnom i tržišnom povezivanju svih regionalnih proizvođača hmelja i pratećih stručnih i znanstvenih ustanova u strateške poslovne saveze odnosno cluster.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Biotehnologija, Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoko gospodarsko učilište, Križevci

Citiraj ovu publikaciju:

Srečec, Siniša; Jerčinović, Silvije; Srečec, Vesna; Svržnjak, Kristina
Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva // Hmeljarski bilten, 15 (2008), 45-51 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Srečec, S., Jerčinović, S., Srečec, V. & Svržnjak, K. (2008) Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva. Hmeljarski bilten, 15, 45-51.
@article{article, author = {Sre\v{c}ec, Sini\v{s}a and Jer\v{c}inovi\'{c}, Silvije and Sre\v{c}ec, Vesna and Svr\v{z}njak, Kristina}, year = {2008}, pages = {45-51}, keywords = {SWOT analiza, interaktivni i strate\v{s}ki menad\v{z}ment, alati za strate\v{s}ki menad\v{z}ment - SMT, strate\v{s}ki poslovni savezi u hmeljarstvu, hmeljni cluster-i}, journal = {Hmeljarski bilten}, volume = {15}, issn = {0350-0756}, title = {Interaktivni i strate\v{s}ki menad\v{z}ment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva}, keyword = {SWOT analiza, interaktivni i strate\v{s}ki menad\v{z}ment, alati za strate\v{s}ki menad\v{z}ment - SMT, strate\v{s}ki poslovni savezi u hmeljarstvu, hmeljni cluster-i} }
@article{article, author = {Sre\v{c}ec, Sini\v{s}a and Jer\v{c}inovi\'{c}, Silvije and Sre\v{c}ec, Vesna and Svr\v{z}njak, Kristina}, year = {2008}, pages = {45-51}, keywords = {SWOT analysis, interactive strategic management, strategic management tools - SMT, strategic business alliance in hop production, hop clusters}, journal = {Hmeljarski bilten}, volume = {15}, issn = {0350-0756}, title = {Interactive and strategic management in designing business strategy in hop prodcution}, keyword = {SWOT analysis, interactive strategic management, strategic management tools - SMT, strategic business alliance in hop production, hop clusters} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font