Pregled bibliografske jedinice broj: 383408
Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva
Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva // Hmeljarski bilten, 15 (2008), 45-51 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 383408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva
(Interactive and strategic management in designing business strategy in hop prodcution)
Autori
Srečec, Siniša ; Jerčinović, Silvije ; Srečec, Vesna ; Svržnjak, Kristina
Izvornik
Hmeljarski bilten (0350-0756) 15
(2008);
45-51
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
SWOT analiza ; interaktivni i strateški menadžment ; alati za strateški menadžment - SMT ; strateški poslovni savezi u hmeljarstvu ; hmeljni cluster-i
(SWOT analysis ; interactive strategic management ; strategic management tools - SMT ; strategic business alliance in hop production ; hop clusters)
Sažetak
U razdoblju od 2000-2007. u Hrvatskoj je ostvaren značajan rast proizvodnje hmelja. Urod i kvaliteta hmelja ne odstupaju od prosječnog uroda i kvalitete kultivara Aurora u proizvodnim uvjetima bez navodnjavanja u Sloveniji. Dalji razvoj hmeljarstva u Hrvatskoj zahtjeva i donošenje određenih strateških odluka zasnovane na interaktivnom i strateškom menadžmentu. Rezultati kratke SWOT analize izrađene na malom uzorku proizvođača po principima interaktivnog strateškog management-a, pokazuju jake i slabe strane hrvatskih proizvođača hmelja. U jake strane ubrajaju se: motiviranost, racionalnost, kratko vrijeme implementiranja inovacija, dobre organizacijske sposobnosti proizvođača, proizvodnja za poznatog kupca i kontrola kvalitete. Slabe strane kao što su: slaba financijska neovisnost proizvođača hmelja (koja je uvjetovana: nedostatnim subvencijama, visokim premijama osiguranja od nepogoda i nominalno niskim ali zbog neadekvatnog načina obračunavanja anuiteta, realno visokim kamatnim stopama), starost seoskog stanovništva (i s tim povezanog nedostatka radne snage), klimatske promjene i slabe pozicije u pregovorima s velikim kupcima, po svojoj naravi predstavljaju probleme koji podjednako, pa čak i u većoj mjeri opterećuju i slovenske hmeljare. Kako su slabe strane hrvatskog hmeljarstva uzrokovane uglavnom eksternim, a ne toliko internim faktorima, logično rješenje tih problema leži u implementaciji slovenske i europske legislative, ali i u organizacijskom, institucionalnom i tržišnom povezivanju svih regionalnih proizvođača hmelja i pratećih stručnih i znanstvenih ustanova u strateške poslovne saveze odnosno cluster.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Biotehnologija, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoko gospodarsko učilište, Križevci
Profili:
Kristina Svržnjak
(autor)
Silvije Jerčinović
(autor)
Siniša Srečec
(autor)
Vesna Srečec
(autor)