Pregled bibliografske jedinice broj: 381654
OPTIMIZACIJA ELEKTROVUČE NA PRUZI ČAPLJINA – SARAJEVO
OPTIMIZACIJA ELEKTROVUČE NA PRUZI ČAPLJINA – SARAJEVO, 2008., magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 381654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OPTIMIZACIJA ELEKTROVUČE NA PRUZI ČAPLJINA – SARAJEVO
(OPTIMISATION OF THE ELECTRIC TRACTION ON THE RAILWAY ČAPLJINA-SARAJEVO)
Autori
Salketič, Smajo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
22.12
Godina
2008
Stranica
80
Mentor
Zavada, Josip
Ključne riječi
Električna vuča vlakova; optimizacija vuče
(Electric railway traction; Optimisation of the traction)
Sažetak
Troškovi u željezničkom prometu predstavljaju temu koja je permanentno predmet teorijskog i praktičnog istraživanja. Njome se bave eksperti koji upravljaju željeznicom i znanstvenici. Struktura troškova u poslovanju željeznice je takva da dominantnu većinu čine fiksni troškovi na koje se vrlo malo može utjecati, tako da je grupa promjenjivih troškova najčešće predmet promatranja, analiziranja i izučavanja. Kod poslovanja željeznice, u grupu promjenjivih troškova na koje se značajno može uticati spadaju troškovi vuče vlakova gdje je na prvom mjestu potrošnja električne energije. To je osobito značajno u željeznicama koje imaju puno brdskih pruga s velikim usponima i teškom eksploatacijom kao što su željeznice u Bosni i Hercegovini. Zadatak ovog rada je da, koristeći se znanstvenim metodama, a na bazi raspoloživog voznog parka, utvrdi i predloži optimalnu elektrovuču na kritičnoj pružnoj dionici Čapljina-Sarajevo, na planinskom prijevoju Bradina. Odabirom najpovoljnije kombinacije pri vuči teretnog vlaka na kritičnoj dionici s jednom, dvije ili tri električne lokomotive i u rasporedu lokomotiva na vlaku koji je najpovoljniji, stvaraju se osnovne pretpostavke za smanjenje troškova kod obavljanja prijevoza željeznicom. Najpovoljnija kombinacija podrazumijeva najmanju potrošnju električne energije pri vuči teretnog vlaka na usponu svedenu na jedinicu rada kWh/BRTKM. To će na kraju rezultirati boljom efikasnošću u poslovanju željeznice što je cilj ovog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-2346 - Razvoj željeznice kao budućeg nositelja prometnog opterećenja (Blašković Zavada, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Josip Zavada
(mentor)