Pregled bibliografske jedinice broj: 381478
Stavovi učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republic Hrvatskoj
Stavovi učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republic Hrvatskoj // Odgojne znanosti, 10 (2008), 2 (16); 329-348 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 381478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja i roditelja o razvoju privatnog i alternativnog osnovnog školstva u Republic Hrvatskoj
(Teachers' and parents' attitudes towards the development of private and alternative primary education in the Republic of Croatia)
Autori
Rajić, Višnja
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 10
(2008), 2 (16);
329-348
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
privatne škole; alternativne škole; učitelji primarnog obrazovanja; učitelji predmetne nastave; roditelji; informiranost
(private schools; alternative schools;; primary school teachers; secundary school teachers; parents; level of information)
Sažetak
Privatne i alternativne škole prethodile su državnim školama u većini zemalja. Takav oblik obrazovanja neometano se razvijao u većini Zapadnoeuropskih zemalja dok je u Hrvatskoj njihov razvoj bio u potpunosti prekinut u drugoj polovici 20. stoljeća. Početkom demokratizacije i promjena u hrvatskom društvu započeo je ponovni razvoj privatnog i alternativnog školstva. Cilj istraživanja bio je stavove učitelja primarnog obrazovanja, učitelja predmetne nastave i roditelja čija djeca pohađaju osnovnu školu o privatnim i alternativnim osnovnim školama. Isto tako učitelja primarnog obrazovanja, predmetne nastave i roditelja o sami su procjenili stupanj poznavanja alternativnih pedagoških koncepcija, te informiranosti učitelja primarnog obrazovanja, predmetne nastave i roditelja o privatnim i alternativnim školama nakon 15– ak godina njihova postojanja u Republici Hrvatskoj. Isto tako, provjereno je mišljenje učitelja primarnog obrazovanja, predmetne nastave i roditelja o pretpostavkama za razvoj privatnih i alternativnih škola. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji primarnog obrazovanja, učitelji predmetne nastave i roditelji slabo poznaju alternativne pedagoške koncepcije i da su slabo informirani o alternativnim i privatnim školama. Svi ispitanici mišljenja su da su male šanse za razvoj i povećanje broja privatnih i alternativnih škola u idućih deset godina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Višnja Rajić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- TOXLINE
- Worldwide Political Science Abstracts