Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 380813

Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije


Jelinčić, Daniela Angelina; Žuvela Bušnja, Ana
Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije // Predstavljanje tradicijske kulture na sceni i u medijima / Muraj, Aleksandra ; Vitez, Zorica (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo, 2008. str. 51-63


CROSBI ID: 380813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije
(The Role of the Media in Presenting, Changing and Creating the Tradition)

Autori
Jelinčić, Daniela Angelina ; Žuvela Bušnja, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Predstavljanje tradicijske kulture na sceni i u medijima

Urednik/ci
Muraj, Aleksandra ; Vitez, Zorica

Izdavač
Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2008

Raspon stranica
51-63

ISBN
978-953-6020-47-8

Ključne riječi
kultura, mediji, kulturne industrije, kulturna potrošnja, tradicija, publika
(culture, media, cultural industries, cultural consumption, tradition, audience)

Sažetak
Rad u okviru UNESCO-vih dokumenata definira koncepte tradicije, folklora odnosno neopipljive baštine te se fokusira na predstavljanje, promicanje i potrošnju oblika tradicijske kulture u medijima i kulturnim industrijama. Kroz primjere irskog glazbeno-plesnog fenomena Riverdance te hrvatskog Lada ukazuje na posljedice koje izloženost i adaptacije masovnim medijima imaju na autentičnost, značaj i očuvanje oblika tradicijske kulture i folklora. Primjeri su analizirani u odnosu na televiziju kao najsnažniji medij dostupan svima. Predstavljanje tradicijske kulture u medijima rad sagledava kroz tri osnovna aspekta: potrošnju kulture, promjenu kulture i promjenu publike. Prvi od tih aspekata služi kulturi, drugi je mijenja, dok je manipulacija publikom najopasniji pa čak i poguban aspekt medijske moći. Adekvatno znanje o vlastitoj kulturi jedina je cenzura koja može ublažiti odnosno spriječiti razaranje kulture u medijima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
017-0171685-1490 - Kulturna raznolikost, interkulturna komunikacija i digitalna kultura (Angelina Jelinčić, Daniela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za razvoj i međunarodne odnose

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Jelinčić, Daniela Angelina; Žuvela Bušnja, Ana
Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije // Predstavljanje tradicijske kulture na sceni i u medijima / Muraj, Aleksandra ; Vitez, Zorica (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo, 2008. str. 51-63
Jelinčić, D. & Žuvela Bušnja, A. (2008) Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije. U: Muraj, A. & Vitez, Z. (ur.) Predstavljanje tradicijske kulture na sceni i u medijima. Zagreb, Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnološko društvo, str. 51-63.
@inbook{inbook, author = {Jelin\v{c}i\'{c}, Daniela Angelina and \v{Z}uvela Bu\v{s}nja, Ana}, year = {2008}, pages = {51-63}, keywords = {kultura, mediji, kulturne industrije, kulturna potro\v{s}nja, tradicija, publika}, isbn = {978-953-6020-47-8}, title = {Uloga medija u predstavljanju, mijenjanju i kreiranju tradicije}, keyword = {kultura, mediji, kulturne industrije, kulturna potro\v{s}nja, tradicija, publika}, publisher = {Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Jelin\v{c}i\'{c}, Daniela Angelina and \v{Z}uvela Bu\v{s}nja, Ana}, year = {2008}, pages = {51-63}, keywords = {culture, media, cultural industries, cultural consumption, tradition, audience}, isbn = {978-953-6020-47-8}, title = {The Role of the Media in Presenting, Changing and Creating the Tradition}, keyword = {culture, media, cultural industries, cultural consumption, tradition, audience}, publisher = {Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF) ; Hrvatsko etnolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font