Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 380448

Jezična svjesnost i učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika


Bagarić, Vesna
Jezična svjesnost i učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 30 (2001), 3; 107-121 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 380448 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezična svjesnost i učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika
(Language Awareness and Learning of English and German as Foreign Languages)

Autori
Bagarić, Vesna

Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 30 (2001), 3; 107-121

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
jezična svjesnost; uočavanje; razumijevanje; jezična kompetencija
(language awareness; noticing; understanding; language competence)

Sažetak
Istraživanje opisano u ovom članku imalo je za cilj utvrditi u kakvom su odnosu jezična svjesnost (s posebnim osvrtom na gramatičku svjesnost) i uspjeh učenika u engleskom i njemačkom jeziku. Uzorak (N=135 za engleski jezik i N=84 za njemački jezik) uključivao je učenike trećih razreda srednje škole, koji su engleski / njemački jezik učili kao prvi strani jezik najmanje šest tj. sedam godina. Podaci o stupnju gramatičke svjesnosti učenika te razini njihove jezične kompetencije prikupljeni su posebno izrađenim testovima svjesnosti i jezične kompetencije. Analizom rezultata dobivenih deskriptivnim statističkim metodama, te izračunavanjem koeficijenta korelacije utvrđena je povezanost jezične tj. gramatičke svjesnosti i uspjeha učenika kako u engleskom tako i u njemačkom jeziku. Visoka pozitivna korelacija utvrđena je kako između uočavanja (niže razine svjesnosti) i uspjeha učenika, tako i između razumijevanja (više razine svjesnosti) i uspjeha učenika. Na kraju se predlaže mogući model učenja stranog jezika temeljen na primjeni pristupa jezične svjesnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Bagarić Medve (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bagarić, Vesna
Jezična svjesnost i učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 30 (2001), 3; 107-121 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bagarić, V. (2001) Jezična svjesnost i učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika. Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 30 (3), 107-121.
@article{article, author = {Bagari\'{c}, Vesna}, year = {2001}, pages = {107-121}, keywords = {jezi\v{c}na svjesnost, uo\v{c}avanje, razumijevanje, jezi\v{c}na kompetencija}, journal = {Strani jezici : \v{c}asopis za unapre\djenje nastave stranih jezika}, volume = {30}, number = {3}, issn = {0351-0840}, title = {Jezi\v{c}na svjesnost i u\v{c}enje engleskog i njema\v{c}kog kao stranih jezika}, keyword = {jezi\v{c}na svjesnost, uo\v{c}avanje, razumijevanje, jezi\v{c}na kompetencija} }
@article{article, author = {Bagari\'{c}, Vesna}, year = {2001}, pages = {107-121}, keywords = {language awareness, noticing, understanding, language competence}, journal = {Strani jezici : \v{c}asopis za unapre\djenje nastave stranih jezika}, volume = {30}, number = {3}, issn = {0351-0840}, title = {Language Awareness and Learning of English and German as Foreign Languages}, keyword = {language awareness, noticing, understanding, language competence} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Bibliographie Linguistique
  • Language Teaching
  • Linguistics Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • LLBA Lingiustics and Language Behaviour





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font