Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 380371

Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje


Matijević, Milan
Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje // Andragoške studije, 7 (2007), 2; 168-177 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 380371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje
(New Multimedia Environment and Lifelong Education)

Autori
Matijević, Milan

Izvornik
Andragoške studije (0354-5415) 7 (2007), 2; 168-177

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
multimedijsko okruženje; cjeloživotno obrazovanje; situacijsko učenje
(multimedia environment; lifelong education; situational learning)

Sažetak
Sežetak - U zadnjih petnaest godina medijsko okruženje u kojem žive djeca i odrasli bitno se promijenilo. Mogućnost slanja informacija i poticaja na učenje višestruko su se povećale. Obrazovna sredina u kući ili stanu je značajno obogaćena: kabelska i satelitska televizija, Internet, PC, mobilni telefoni, kućno kino itd. Može se govoriti o mogućnosti utemeljenja alternativne (multimedijske) škole u svakoj kući. Također možemo govoriti i o tome koliko su ljudi svjesni edukativnih mogućnosti medija koji ih okružuju. Zadaća obveznog školovanja proširuje se jednim novim važnim ciljem: osposobljavati za cjeloživotno učenje uz pomoć novih medija. Ostvaruju li škole taj obrazovni cilj? Osposobljavanje za samoobrazovanje uz pomoć novih medija trebalo bi obuhvaćati sljedeće aktivnosti: učenje traženja informacija, učenje selekcije informacija, učenje primjene informacija, metoda i teorija u novim situacijama. Tu bi trebalo učiti i uspoređivanje i razlikovanje ideja, donošenje odluka na temelju poznatih informacija i obrazloženih argumenata te učenje kritičkog i samostalnog mišljenja. Poželjan didaktički okvir (paradigma) za takvo učenje predstavlja tzv. situacijsko učenje. To znači da se učenje ne odvija izolirano u apstraktnom obliku, već uz uvažaavanje socijalnog i fizičkog konteksta, odnosno socijalne i fizičke situacije (virtualno okruženje i virtualna komunikacija). Tu je još važno spomenuti socio-konstruktivistički didaktičku paradigmu koja promatra učenje kao aktivan i kreativan odnos individue prema znanju i obrazovnom okruženju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje // Andragoške studije, 7 (2007), 2; 168-177 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Matijević, M. (2007) Novo (multi)medijsko okruženje i cjeloživotno obrazovanje. Andragoške studije, 7 (2), 168-177.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2007}, pages = {168-177}, keywords = {multimedijsko okru\v{z}enje, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, situacijsko u\v{c}enje}, journal = {Andrago\v{s}ke studije}, volume = {7}, number = {2}, issn = {0354-5415}, title = {Novo (multi)medijsko okru\v{z}enje i cjelo\v{z}ivotno obrazovanje}, keyword = {multimedijsko okru\v{z}enje, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, situacijsko u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2007}, pages = {168-177}, keywords = {multimedia environment, lifelong education, situational learning}, journal = {Andrago\v{s}ke studije}, volume = {7}, number = {2}, issn = {0354-5415}, title = {New Multimedia Environment and Lifelong Education}, keyword = {multimedia environment, lifelong education, situational learning} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font