Pregled bibliografske jedinice broj: 380211
Urbana glazba kao predmet hrvatskog etnomuzikološkog istraživanja
Urbana glazba kao predmet hrvatskog etnomuzikološkog istraživanja // Instrumentiranje grada: Glazbe, gradovi, politike – Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva, Zagreb, 11. i 12. rujna 2008. / Piškor, Mojca, et al. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2008. str. 6-6 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 380211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Urbana glazba kao predmet hrvatskog etnomuzikološkog istraživanja
(Urban music as a subject of Croatian ethnomusicological research)
Autori
Ceribašić, Naila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Instrumentiranje grada: Glazbe, gradovi, politike – Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva, Zagreb, 11. i 12. rujna 2008.
/ Piškor, Mojca, et al. - Zagreb : Hrvatsko etnološko društvo, 2008, 6-6
Skup
Instrumentiranje grada: Glazbe, gradovi, politike – Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.09.2008. - 12.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
urbana glazba; etnomuzikologija; Hrvatska
(urban music; ethnomusicology; Croatia)
Sažetak
Naslov je nastao variranjem Bezićevog programatskog članka iz 1977. godine “ Dalmatinska folklorna gradska pjesma kao predmet etnomuzikološkog istraživanja” . Čitajući iznova taj članak, kao i pojedine druge, međunarodno utjecajne začetničke radove urbane etnomuzikologije (Nettl, Reyes, Finnegan), te pridodajući tomu iskustvo i znanje o stanju domaćeg istraživanja u posljednjih dvadesetak godina, pokušat ću razmotriti kako je ideja urbanosti sudjelovala u oblikovanju kanona i praksi istraživanja, kako se odnosi prema studijima popularne glazbe i glazbe (manjinskih) zajednica te kako se etnomuzikološka urbanost odnosi prema onoj muzikološkoj. “ Urbanost” je pripomogla pripuštanju mnogolikih zajednica i glazbi u okvir istraživanja, ali i ojačala (muzikološko-etnomuzikološki i širi društveni) nazor o naprednosti i vrijednosti djela stvorenih u urbanoj sredini. Naročito je to razvidno ako se ne gleda toliko na deklarativne programe koliko na svakodnevicu etnomuzikološkoga pozicioniranja i činjenja. Zazor Pervanova “ Serbus Zagreba” (kao primjera seljačke glazbe zabodene u srce hrvatske urbanosti), premda očito istodobno i njegova privlačnost, čini se da su dugovječnim dijelom hrvatske društvene putanje, uključivo i njezin etnomuzikološki ogranak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890668-0662 - Suvremeni kulturni tijekovi i oblikovanje zajednica i identiteta (Čapo-Žmegač, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Naila Ceribašić
(autor)