Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 379857

Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje


Tatković, Nevenka; Špelić, Aldo
Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje // Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju' / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 294-306 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 379857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje
(Research on the importance of rearing-educational work in preschool institutions for qualitative inclusion of children in elementary school)

Autori
Tatković, Nevenka ; Špelić, Aldo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju' / Rosić, Vladimir - Rijeka : Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998, 294-306

ISBN
953-6104-18-0

Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju'

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.02.1988. - 20.02.1988

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
spremnost za školu; školski uspjeh; predškolske ustanove
(school readiness; school success; preschool institution)

Sažetak
Autori ovog rada nastojali su kroz provedeno istraživanje ukazati da pohađanje vrtića u predškolskom periodu ima značajni utjecaj (1) na djetetovu pripremljenost za školu, i (2) na njegov kasniji uspjeh tijekom početnog školovanja. U istraživanje je uključeno 154 djece koja su upisana u prvi razred osnovne škole, od kojih 83 je pohađalo, a 71 nije pohađalo dječji vrtić. Prije početka školovanja sva su djeca testirana TSŠ (Testom spremnosti za školu - Ž. Vukmirović i Đ. Hadžiselimović, 1993) i zatim su na kraju prvog razreda uspoređivani njihovi rezultati i to (a) opći uspjeh i (b) uspjeh u obrazovnim predmetima. Na osnovu dobivenih rezultata dobiveni su zaključci koji potvrđuju dvije postavljene hipoteze i to (1) da su djeca koja su pohađala vrtić imala značajno više rezultate na TSŠ (x2 = 35, 99 ; po, o1 > 9, 21) od djece koja nisu pohađala vrtiće ; i (2) da su djeca koja su pohađale vrtić imala značajno bolje rezultate na kraju prvog razreda i to u općem uspjehu (x2 = 6, 29 ; po, o5 > 5, 99) i u obrazovnim predmetima (x2 = 8, 90 ; po, o5 > 5, 99). U raspravi je dat naglasak na novom ("djetetu usmjerenom") pristupu u kojem je naglasak na razumijevanju djetetovih potreba kao onom koji značajno utječe na veću djetetovu pripremljenost za školu kroz razvoj kognitivnih struktura (grafomotrika i rezoniranje) i ujedno je dat osvrt na značenje iskustva "prilagodbe" djeteta kao vid njegovog emocionalnog i socijalnog sazrijevanja kroz grupno iskustvo unutar vrtića kao ono značajno u početnom školovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Puli

Profili:

Avatar Url Aldo Špelić (autor)

Avatar Url Nevenka Tatković (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Tatković, Nevenka; Špelić, Aldo
Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje // Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju' / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 294-306 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Tatković, N. & Špelić, A. (1998) Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje. U: Rosić, V. (ur.)Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju'.
@article{article, author = {Tatkovi\'{c}, Nevenka and \v{S}peli\'{c}, Aldo}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {1998}, pages = {294-306}, keywords = {spremnost za \v{s}kolu, \v{s}kolski uspjeh, pred\v{s}kolske ustanove}, isbn = {953-6104-18-0}, title = {Istra\v{z}ivanje va\v{z}nosti odgojno-obrazovnog rada u pred\v{s}kolskim ustanovama za kvalitetno uklju\v{c}ivanje djeteta u redovno obrazovanje}, keyword = {spremnost za \v{s}kolu, \v{s}kolski uspjeh, pred\v{s}kolske ustanove}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tatkovi\'{c}, Nevenka and \v{S}peli\'{c}, Aldo}, editor = {Rosi\'{c}, V.}, year = {1998}, pages = {294-306}, keywords = {school readiness, school success, preschool institution}, isbn = {953-6104-18-0}, title = {Research on the importance of rearing-educational work in preschool institutions for qualitative inclusion of children in elementary school}, keyword = {school readiness, school success, preschool institution}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font