Pregled bibliografske jedinice broj: 379857
Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje
Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje // Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju' / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998. str. 294-306 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 379857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje važnosti odgojno-obrazovnog rada u predškolskim ustanovama za kvalitetno uključivanje djeteta u redovno obrazovanje
(Research on the importance of rearing-educational work in preschool institutions for qualitative inclusion of children in elementary school)
Autori
Tatković, Nevenka ; Špelić, Aldo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju'
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1998, 294-306
ISBN
953-6104-18-0
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij 'Kvaliteta u odgoju i obrazovanju'
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.02.1988. - 20.02.1988
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
spremnost za školu; školski uspjeh; predškolske ustanove
(school readiness; school success; preschool institution)
Sažetak
Autori ovog rada nastojali su kroz provedeno istraživanje ukazati da pohađanje vrtića u predškolskom periodu ima značajni utjecaj (1) na djetetovu pripremljenost za školu, i (2) na njegov kasniji uspjeh tijekom početnog školovanja. U istraživanje je uključeno 154 djece koja su upisana u prvi razred osnovne škole, od kojih 83 je pohađalo, a 71 nije pohađalo dječji vrtić. Prije početka školovanja sva su djeca testirana TSŠ (Testom spremnosti za školu - Ž. Vukmirović i Đ. Hadžiselimović, 1993) i zatim su na kraju prvog razreda uspoređivani njihovi rezultati i to (a) opći uspjeh i (b) uspjeh u obrazovnim predmetima. Na osnovu dobivenih rezultata dobiveni su zaključci koji potvrđuju dvije postavljene hipoteze i to (1) da su djeca koja su pohađala vrtić imala značajno više rezultate na TSŠ (x2 = 35, 99 ; po, o1 > 9, 21) od djece koja nisu pohađala vrtiće ; i (2) da su djeca koja su pohađale vrtić imala značajno bolje rezultate na kraju prvog razreda i to u općem uspjehu (x2 = 6, 29 ; po, o5 > 5, 99) i u obrazovnim predmetima (x2 = 8, 90 ; po, o5 > 5, 99). U raspravi je dat naglasak na novom ("djetetu usmjerenom") pristupu u kojem je naglasak na razumijevanju djetetovih potreba kao onom koji značajno utječe na veću djetetovu pripremljenost za školu kroz razvoj kognitivnih struktura (grafomotrika i rezoniranje) i ujedno je dat osvrt na značenje iskustva "prilagodbe" djeteta kao vid njegovog emocionalnog i socijalnog sazrijevanja kroz grupno iskustvo unutar vrtića kao ono značajno u početnom školovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Puli