Pregled bibliografske jedinice broj: 379852
Uloga razine savjesnosti u socijalizaciji djece u razrednoj sredini i školskom uspjehu
Uloga razine savjesnosti u socijalizaciji djece u razrednoj sredini i školskom uspjehu // Međunarodni znanstveni kolokvij 'Nastavnik čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju' / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka: Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999. str. 403-416 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 379852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga razine savjesnosti u socijalizaciji djece u razrednoj sredini i školskom uspjehu
(Conscience level and its role in the children socialization within a classroom and school success)
Autori
Špelić, Aldo ; Tatković, Nevenka ; Krbavčić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni kolokvij 'Nastavnik čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju'
/ Rosić, Vladimir - Rijeka : Pedagoški fakultet Sveučilišta u Rijeci, 1999, 403-416
ISBN
953-6104-15-6
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij 'Nastavnik čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju'
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.03.1999. - 26.03.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
savjesnost; školska djeca; socijalizacija; roditeljstvo
(conscience; school children; socialization; parenting)
Sažetak
U ovom istraživanju koje je obuhvatilo učenike Vl razreda osnovne škole (N=95), cilj je bio ispitati ulogu razine savjesnosti, izraženu rezultatima na testu savjesti (TS) V.Bikića (1981), u (I) školskom uspjehu, i u (II) razini uspješnosti socijalizacije djeteta u razrednoj sredini, određenu sociometrijskim testom. Dobiveni rezultati su (1) potvrdili važnost uloge savjesnosti u školskom uspjehu i to na način da su bolji uspjeh kao i značajno manju varijabilnost postigli učenici iz skupine ‘ prosječno’ razvijene savjesnosti, dok su učenici u dvjema ekstremnim skupinama sa ‘ nisko’ i ’ visoko’ razvijenom savjesnošću postigli niže prosječne rezultate i značajnije veću varijabilnost. (2) S aspekta djetetove socijalizacije dobiveni su rezultati koji pokazuju da se učenici s ‘ visokom’ razinom savjesnosti razlikuju u odnosu na druge dvije skupine učenika u smislu veće odbaćenosti i neprihvaćenosti u razrednoj sredini. (3) Za razumijevanje razine savjesnosti i njenog utjecaja na djetetov uspjeh i socijalizaciju značajno je uzeti u obzir aspekt djetetova Ego ideala i ulogu roditelja u njegovom funkcioniranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola u Puli