Pregled bibliografske jedinice broj: 379649
Ekstrinzični i intrinzični pristup motoričkom učenju
Ekstrinzični i intrinzični pristup motoričkom učenju // Proceedings of the 3rd International Conference "Contemporary Kinesiology" / Maleš, Boris ; Miletić, Đurđica ; Kondrič, Miran ; Kvesić, Mladen (ur.).
Split : Mostar : Ljubljana: University of Split, Faculty of kinesiology ; University of Mostar, Faculty of natural science, matematics and education ; University of Ljubljana, Faculty of Sport, 2008. str. 28-34 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 379649 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekstrinzični i intrinzični pristup motoričkom učenju
(Extrinsic and intrinsic aproach to motor learning)
Autori
Miletić, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the 3rd International Conference "Contemporary Kinesiology"
/ Maleš, Boris ; Miletić, Đurđica ; Kondrič, Miran ; Kvesić, Mladen - Split : Mostar : Ljubljana : University of Split, Faculty of kinesiology ; University of Mostar, Faculty of natural science, matematics and education ; University of Ljubljana, Faculty of Sport, 2008, 28-34
Skup
International Conference "Contemporary Kinesiology" (3 ; 2008)
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 28.11.2008. - 30.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
povtratna motorička informacija; motivacija; subjekivno iskustvo
(extrinsic feedback; motivation; subjective experience)
Sažetak
Motoričko učenje označava promjene unutarnjeg procesa koje određuju sposobnost pojedinca da izvede određeni motorički zadatak, a u kineziološkim istraživanjima vrednuje se prikupljanjem povratnih informacija putem: (1) mjerenja razine/kvalitete znanja naučenog motoričkog sadržaja koje nam služi kao povratna informacija pri motoričkoj izvedbi a koje označava kvalitetu izvedenih pokreta i (2) mjerenja rezultata neke aktivnosti koja određuju izvedeni motorički zadatak. Razlikujemo dva osnovna pristupa fizičkoj aktivnosti. Intrinzični pristup - pretpostavlja orijentiranost osobe na zadatak, kako ga što bolje izvršiti i kako popraviti izvedbu. Ekstrinzični pristup, suprotno, podrazumijeva uspoređivanje osobne kompentecije s drugima. Utvrditi dominantan individualni pristup motoričkom učenju, predstavlja bitnu informaciju u svakom vođenom kineziološkom tretmanu bilo da je riječ o vrhunskom sportu, edukaciji ili rekreaciji, a utvrđuje se TEOSQ (Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire) – mjernim instrumentom za procjenu intrinzične i ekstrinzične orijentacije u sportu. Psihometrijska istraživanja sa ciljem procjenjivanja osobnog doživljaja o aktivnosti, predstavljaju temelj kineziološkim istraživanjima povezanosti subjektivnog doživljaja određene aktivnosti i objektivne uspješnosti samog izvođenja. Visoka razina intrinzične orijentacije ključ je uspješnog motoričkog izvođenja kod školske djece. Poseban značaj identifikacija pristupa fizičkoj aktivnosti ima u estetskim sportovima gdje je emocionalna ekspresija pokretom često subjekt natjecateljske uspješnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
315-1773397-3333 - Mjerenje motoričkih znanja u kineziologiji (Miletić, Đurđica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Đurđica Miletić
(autor)